گردشگری

استقبال گردشگران از تورهای یک روزه طبس گردی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: امکان برگزاری تورهای یک روزه طبس گردی توسط یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری شهرستان فراهم شده است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب ظهر پنج‌شنبه اظهار کرد: در راستای خدمات رسانی مطلوب و فراهم کردن اقامتی خاطره انگیز برای مسافرین و گردشگران نوروزی و به منظور آشنایی با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهرستان طبس، امکان برگزاری تورهای یک روزه طبس گردی توسط یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری شهرستان فراهم شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس بیان کرد: هر روز حداقل یک تور به مقصد مناطق مختلف گردشگری شهرستان برگزار می‌گردد.
عرب ضمن بیان این مطلب افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده و اعلام آمادگی یکی از دفاتر، همه روزه ثبت نام تورهای یک روزه طبس گردی در ورودی باغ گلشن انجام می‌شود که با استقبال خوب گردشگران مواجه شده است.
به گفته عرب عمده مقاصد تورهای یک روزه، روستای هدف گردشگری از میغان، منطقه نمونه گردشگری آبگرم مرتضی علی، کال جنی و کویرهای طبس است که براساس درخواست مسافران و گردشگران، اولویت بندی و هر روز حداقل یک تور با اتوبوس ویژه و همراهی تور لیدر محلی انجام می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: با توجه به تعدد و تنوع جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان طبس، بهترین راه برای استفاده بهینه از وقت و صرفه جویی در هزینه‌ها استفاده از ظرفیت تورهای گردشگری طبس گردی است که توسط دفاتر شهرستان برگزار می‌شود.
عرب یادآور شد: در شهرستان طبس ۷ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در زمینه برگزاری تورهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند.
او با تأکید بر اینکه استفاده از راهنمای محلی باعث آشنایی با فرهنگ جامعه محلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، ادامه داد: به عنوان یک اصل مهم و قبل از سفر، گردشگران باید با آداب و رسوم و فرهنگ مقصد آشنایی پیدا کنند و در هنگام مراجعه و بازدید از روستاها و مناطق گردشگری، ضمن احترام به فرهنگ بومی منطقه، محیط زیست، اکوسیستم منطقه و … از تخریب و وارد کردن آسیب به مناطق و ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی خودداری کنند.

 

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا