صنایع‌دستی

معاون استاندار خراسان جنوبی:بسته‌بندی مناسب تولیدات خراسان جنوبی در دستور کار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: «باید برنامه‌ریزی مناسب و جامع انجام دهیم تا محصولات مزیت‌دار استان و فرآورده‌های آن‌ها با بسته‌بندی در شأن خراسان جنوبی برای فروش عرضه شوند.»
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد اشرفی یکشنبه‌شب 24 مهرماه 1401 در حاشیه افتتاح نمایشگاه به رنگ زرشک در بیرجند، ضعف در بسته‌بندی و نشان تجاری را از مشکلات محصولات مزیت‌دار این استان عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: «این نمایشگاه در راستای برگزاری جشنواره ملی زرشک و باهدف عرضه محصولات و فرآوری محصولات مزیت‌دار استان شامل زرشک، زعفران و عناب برپا شده است.»
اشرفی اظهار داشت: «آنچه در همه غرفه‌های نمایشگاه مشاهده می‌شود، این است که در خراسان جنوبی درخصوص بسته‌بندی و نشان تجاری محصولات مزیت‌دار ضعف داریم.»
او گفت: «این موضوع را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به‌طور ویژه پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم خروجی مناسبی برای جشنواره ملی زرشک داشته باشیم.»
نمایشگاه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی با عنوان به رنگ زرشک از برنامه‌های جانبی جشنواره ملی زرشک در مرکز استان افتتاح شد.
این نمایشگاه با ۳۰ غرفه در محوطه فرهنگسرای شهر بیرجند برپاشده و اعتبار هزینه شده برای برپایی این نمایشگاه ۱۵ میلیارد ریال است.
غرفه‌ها شامل زرشک، تولیدات و محصولات غذایی وابسته به زرشک، صنایع‌دستی، محصولات روستایی و عشایری، سیاه‌چادرهای عشایری و خودروهای گردشگری است و نمایشگاه به همراه اجرای برنامه‌های هنری تا اختتامیه جشنواره ملی زرشک برپا خواهد بود.
اولین جشنواره ملی زرشک روز پنجشنبه (۲۱ مهر) با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در روستای افین شهرستان زیرکوه آغاز به کار کرد و روزهای گذشته در شهرستان‌های قاینات و سربیشه برگزار شد.
این جشنواره در شهرستان‌های بیرجند و درمیان هم برگزار می‌شود و اختتامیه آن ۲۷ مهرماه برگزار خواهد شد.
۳۸ هزار زرشک‌کار خراسان جنوبی از اواسط شهریور کار برداشت این محصول را از سطح ۱۹ هزار و ۴۸۵ هکتار اراضی کشاورزی آغاز کرده‌اند و تا اواخر مهر حدود ۸۵ هزار تن زرشک تر و ۲۲ هزار تن زرشک خشک را روانه بازار می‌کنند.
جشنواره ملی زرشک با شعار “زرشک خراسان جنوبی، برای همه مردم ایران” از ۲۱ تا ۲۷ مهر در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل زیرکوه، قاینات، سربیشه، بیرجند و درمیان برنامه‌ریزی شد.
۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود و ۵۰ هزار خانوار مستقیم و غیرمستقیم از این محل امرارمعاش می‌کنند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا