میراث‌فرهنگی

بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش دستگران طبس

در دیدار رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس و رییس کمیته امداد بخش دستگردان با امام جمعه بخش دستگردان در خصوص بررسی مسائل و مشکلات پیش‌رو حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گسترش صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت‌های بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری منطقه گفتگو و تبادل نظر شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حجت الاسلام تهرانی‌پور امام جمعه بخش دستگردان ظرفیت‌های بخش را بسیار زیاد توصیف کرد و خواستار مرمت و بازسازی بناهای تاریخی، تعمیر و راه‌اندازی نمازخانه‌های بین راهی و توجه به صنایع‌دستی شد.
محمد عرب رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس، گزارشی از وضعیت آثار تاریخی بخش دستگردان ارائه داد و گفت: کاروانسرای جهانی ده محمد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی بخش دستگردان که در روستای ده محمد قرار گرفته و تابستان امسال در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
عرب افرزود: زمینه‌های مستعد صنایع‌دستی و ظرفیت‌های متنوع گردشگری در بخش دستگردان شهرستان طبس داریم که امیدوارم بتوانیم با کمک و همراهی مردم و مسئولان بخش از این ظرفیت‌های در راستای توسعه و اشتغال استفاده کنیم.
او برای آموزش صنایع‌دستی در رشته حوله‌بافی و سایر رشته‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی در سطح روستاهای هدف بخش دستگردان اعلام آمادگی کرد.
حجت الاسلام علی بنی‌خزاعی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش دستگردان برای اعطای وام اشتغال در زمینه صنایع‌دستی به مددجویان کمیته امداد اعلام آمادگی کرد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا