صنایع‌دستی

توانمندسازی زنان عشایر شهرستان سربیشه با ارائه آموزش‌های صنایع‌دستی

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه از برگزاری اولین کارگاه آموزشی گلیم بافی در روستای عشایری کلاته سرهنگ در راستای توانمندسازی زنان عشایر خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی حق‌پناه گفت: شهرستان سربیشه به‌عنوان دومین شهرستان در تعداد عشایر در بین شهرستان‌های خراسان جنوبی و استعداد منحصر به فرد زنان عشایر در تولید صنایع‌دستی، نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان را بر آن داشت تا با هدایت آموزش‌ها به سوی مناطق عشایری در استفاده از این ظرفیت به اهداف خود در ایجاد اشتغال پایدار دست یابد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دوره‌ی اول کارگاه آموزش گلیم بافی در روستای عشایری کلاته سرهنگ برگزار شد.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه اظهار کرد: این دوره با تعداد 15 نفر طی سه هفته برگزار شد که در ادامه آن با معرفی متقاضیان برای اخذ تسهیلات و پیگیری صورت گرفته ایجاد کارگاه‌های گلیم بافی در این روستا در دست اقدام است.
حق‌پناه افزود: از ابتدای سال جاری نیز تعداد پنج دوره‌ی آموزش صنایع‌دستی شامل حوله بافی و گلیم بافی در این شهرستان برگزار شده است که امید است در ماه‌های آینده شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی بیشتر در سایر روستاهای شهرستان باشیم.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان سربیشه

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان سربیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا