میراث‌فرهنگی

جشنواره شهاب باران برساووشی خاطره ای ماندگار در سکوت شبانگاهی کویر بشرویه

مسئول میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: جشنواره شهاب باران برساووشی خاطره‌ای ماندگار در سکوت شبانگاهی کویر بشرویه است. که برای سومین بار در کویر بشرویه برگزار شد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سیدامیر سلیمانی بیان کرد: بارش شهابی برساووشی یکی از مهمترین بارش‌های شهابی سالانه محسوب می‌شود که معمولاً از بیست و هفتم تیرماه تا سوم شهریورماه هرسال به مدت یک ماه فعال است اما اوج این پدیده جذاب در بیست و یکم مردادماه به وقوع می‌پیوندد. این رویداد نجومی در قالب جشنواره برای سومین بار در کویر بشرویه برگزار شد.
مسئول میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: پهنه بکر ریگزار بشرویه(کویر) به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان زمینه مناسبی را برای رصد پدیده طبیعی شهاب باران برساووشی فراهم کرده چرا که با توجه به هموار بودن این گستره، تاریکی مطلق و آب و هوای مناسب آن در مرداد ماه می‌تواند توجه بسیاری از علاقمندان به تماشای شهاب باران و لذت از این پدیده نجومی بی‌نظیر را به خود جلب کند.
سلیمانی با اشاره به برگزاری جشنواره شهابی برساووشی در شامگاه ۲۱ مردادماه در کویر بشرویه گفت: با همکاری انجمن نجوم و انجمن دوستداران سرزمین ریگ و آفتاب شهرستان سومین جشنواره رصد پدیده نجومی برساووشی در اقامتگاه بومگردی پادیس کویر بشرویه با حضور جمع زیادی از علاقمندان بومی و غیربومی به گردشگری طبیعت با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.
او در خصوص برنامه‌های جانبی این جشنواره افزود: اجرای کارگاه نجوم ستارگان، ‌ایستگاه نقاشی آسمان شب توسط کودکان و مولوی خوانی از جمله برنامه‌های فرهنگی حاشیه جشنواره شهابی برساووشی بود.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان بشرویه

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان بشرویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا