مدیرکل

آسبادهای خراسان جنوبی در انتظار جهانی شدن

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: پایتخت آسبادهای ایران در خراسان جنوبی با داشتن قریب به 307 آسباد قرار دارد که پرونده آسبادها برای قرار گرفتن در لیست آثار جهانی یونسکو ارسال و در انتظار آمدن ارزیاب هستیم.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی در دیدار با مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی خواستار انتقال پایگاه جهانی آسبادها از خراسان رضوی به خراسان جنوبی شد و افزود:پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده که امیدواریم این خواسته محقق شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 100 اثر معنوی ثبت ملی و بیش از 1037 اثر تاریخی ثبت ملی در استان وجود دارد، گفت:برگزاری جشن ثبت جهانی کاروان‌سراها را در برخی از شهرستان‌های استان خواهیم داشت و از طرف دیگر 9 اثر ثبت جهانی ظرفیت خیلی خوبی است که می‌توان در رسانه‌ها بیشتر به آن پرداخت.
شاه‌وردی با بیان اینکه رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی استان را برای اخبار حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هم چنین اخبار مهم استان به‌طور مرتب رصد می‌کنم، گفت:روزنامه امروز خراسان جنوبی در درج اخبار حوزه میراث همراهی خوبی داشته و ما هم تمایل برای همکاری با این مجموعه رسانه‌ای را داریم.
او در مورد استفاده از ظرفیت چاپخانه‌ها در خراسان جنوبی هم بیان کرد: ما در مجموعه اداره‌کل به‌دنبال کار چاپی باکیفیت و قابل رقابت به‌لحاظ هزینه‌ای هستیم و در صورت تامین این دو خواسته، قطعا از این ظرفیت استانی استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در تمامی حوزه‌ها علاوه بر کارهای چاپی توصیه ما استفاده از امکانات، ظرفیت‌ها و تولیدات داخل استان بوده، اذعان داشت: میراث‌فرهنگی تنها دستگاه اجرایی است که در طول سال 4 هفته خاص در 4 حوزه میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و ستاد سفر باید داشته باشد و برنامه‌های متعددی را اجرایی کند چرا که مخاطبین هر گروه، افراد خاصی هستند که توقعات جداگانه‌ای از مجموعه ما دارند و باید به‌خوبی به این انتظارات پاسخ داده شود.
شاه‌وردی بیان کرد:طبیعتا اخبار حوزه میراث‌فرهنگی هم به نسبت این 4 حوزه کاری بیشتر از سایر حوزه‌هاست و این اطلاع‌رسانی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

حوزه گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه خراسان جنوبی

محمود حیدری مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه این مجموعه رسانه‌ای تلاش کرده در کنار میراث‌فرهنگی فرصت‌ها، جاذبه‌های گردشگری و هم‌چنین صنایع‌دستی استان را معرفی کند، گفت: حوزه گردشگری بعنوان یکی از شاخص‌های توسعه در استان می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.
مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علی‌رغم تلاش های صورت گرفته، هنوز آن چنان که باید و شاید این پتانسیل‌ها به کشور معرفی نشده، از آمادگی این مجموعه رسانه‌ای برای معرفی بیشتر این ظرفیت‌ها خبرداد.
حیدری به تشریح ظرفیت‌های چاپی که در استان توسط موسسه چاپ و نشر امروز خراسان جنوبی در شهرک صنعتی فراهم شده، اشاره و خواستار استفاده بیشتر دستگاه‌های اجرایی ازاین پتانسیل موجود در استان شد.
او از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی به‌عنوان یکی از روابط‌عمومی‌های فعال و پای کار که نگاه رسانه‌ای دارد، یاد کرد و اذعان داشت: اگر دستگاه‌های اجرایی رسانه‌ها را امین بدانند و قبل از حضور مسئولان کشوری در استان برای طرح خواسته‌ها و مشکلات استان هم صدا شوند، قطعا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا