گردشگری

استفاده از توان راهنمایان آثار تاریخی در معرفی ظرفیت‌های شهرستان فردوس در ایام نوروز ۱۴۰۲

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس گفت: به‌منظور برنامه‌ریزی و ساماندهی راهنمایان آثار تاریخی و گردشگری شهرستان فردوس، جلسه توجیهی با موضوع هم‌اندیشی و آموزش راهنمایان در روز شنبه ۲۷ اسفندماه در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده بیان کرد: در این جلسه ضمن آموزش‌های لازم به راهنمایان، برنامه زمان‌بندی کار و همچنین تعیین محل حضور راهنمایان در بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان انجام شد.
دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان ادامه داد: در این دوره آموزشی مباحثی نظیر معرفی جاذبه‌های تاریخی ، مذهبی، فرهنگی و طبیعی شهرستان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفر، آشنایی راهنمایان گردشگری با مراکز خدماتی و بهداشتی و … مطرح شد.
شبنم‌زاده گفت: با پیگیری فرماندار شهرستان و توجه ویژه مدیرکل استان نیز تعداد ۸ نفر نیروی متخصص برایراهنمای مسافران جذب که در ایام نوروز در بناهای تاریخی مجموعه کوشک، مدرسه علیا، شهر تون، قنات جهانی بلده ، موزه مردم شناسی و …نیز حضور خواهند شد.
او همچنین گفت: حضور راهنمایان در محل بناهای تاریخی و موزه‌ها این امکان را به گردشگران و مسافران نوروزی می‌دهد که اطلاعات بیشتری در خصوص آثار تاریخی و دیگر اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان کسب کنند.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس
دکمه بازگشت به بالا