میراث‌فرهنگی

توسعه گردشگری شهرستان خوسف نیازمند اعتبار ویژه

در دیدار مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف با فرماندار این شهرستان مطرح شد: توسعه و شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خوسف نیازمند اعتبار ویژه است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی علی صالحی در این دیدارکه به مناسبت گرامیداشت 28 اردیبهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بود، گفت: تنوع‌بخش‌های سه‌گانه در شهرستان خوسف یک ظرفیت بالقوه است تا این نقطه را به قطب گردشگری تبدیل کند.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوسف با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر در خوسف گفت: بخشی از زیرساخت‌ها و امور زیربنایی توسط بخش دولتی انجام شده اما برای تعریف مقصد گردشگری نیازمند اعتبار ویژه و حضور بخش خصوصی در این عرصه هستیم.
صالحی به شناسایی 302 اثر و ثبت 105 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در فهرست ملی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته علاوه بر اعتبارات شهرستان، مبلغ ده میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در بخش میراث فرهنگی هزینه شده است.
او راه‌اندازی موزه در شهرستان را ضروری دانست و افزود: موزه‌های خصوصی می‌تواند بخشی از این هدف را برآورده کند و بخش دولتی با اعتبارات مناسب بر ایجاد موزه اقدام کند.
صالحی با تشریح برنامه‌های هفته میراث فرهنگی گفت: دیدار با فرماندار و امام‌جمعه، استقرار میز خدمت در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه عکس از ابنیه تاریخی، برگزاری دومین جشنواره عکس میراث ماندگار استانی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی، رونمایی از پلاک ماندگار دکتر شکوهی و کتاب بافت خوسف، آغاز اجرای مرمت سیمای خیابان مطهری در بافت تاریخی خوسف، شروع مرمت حمام خور، برپایی نمایشگاه اسناد تاریخی و عکس بناها شهرستان در یک نگاه در خانه تاریخی میرزا جعفر ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در شهرستان خوسف است.
محمدعلی ایمانی فرماندار شهرستان خوسف هم بابیان اینکه خوسف دومین شهرستان دارای آثار ارزشمند تاریخی در استان است، گفت: خوسف دارای ظرفیت‌های غنی ازلحاظ میراث‌فرهنگی است که می‌توان با توجه به این ظرفیت‌ها شهرستان را به قطب گردشگری تبدیل کرد و این مهم نیازمند اعتبار ویژه و توجه از مرکز است.
ایمانی، میراث‌ٰفرهنگی را هویت فرهنگی و شناسنامه هر جامعه‌ای عنوان کرد و افزود: میراث‌فرهنگی خوسف مبتنی بر پیشینه، مذهب و فرهنگ غنی این دیار است.
هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت آغاز و تا ۳ خرداد ادامه دارد.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان خوسف

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان خوسف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا