میراث‌فرهنگی

آغاز مرمت خانه تاریخی عبدالله بیک مسینایی در روستای درمیان

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان گفت:مرمت بخشی از خانه تاریخی عبدالله بیک مسینایی در روستای درمیان آغاز شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، ‌امیر‌اسماعیل شهسواری بیان کرد: با تخصیص اعتبارات از محل اعتبارات ابلاغی 1401، اقدامات مرمتی پیش‌بینی شده بخشی از خانه تاریخی عبدالله بیک مسینایی در روستای درمیان از جمله آواربردای و انتقال نخاله‌های قسمت حیاط درونی بنا، نماچینی با آجرسنتی، اجرای کف فرش حیاط اندرونی با آجر سنتی، هره چینی با آجرسنتی و … انجام خواهد شد.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان افزود: منزل تاریخی عبدالله بیک مسینایی از آثار شاخص شهرستان درمیان است که از ویژگی‌های این بنا می‌توان به پنجره‌های ارسی و مشبک، تزئینات رسمی‌بندی و گچ‌بری‌های نفیس آن اشاره کرد.
شهسواری ادامه داد: ضلع شمالی بنا دو اشکوبه (طبقه) و دارای ایوان بوده، که اتاق شاه نشین به ایوان راه داشته و دارای تزئینات گچی نفیسی است.
او بیان کرد: دوره ساخت این بنا به اواخر دوره افشاریه و اوایل دوره قاجار باز می‌گردد و در تاریخ 12/04/1384 و با شماره 12568 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان درمیان

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان درمیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا