مدیرکل

حضور متفاوت خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: گنجینه‌ای از داشته‌های خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در تهران در حال ارائه است.

به‌گزارش  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به حضور متفاوت استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و توضیح داد: نحوه حضور در نمایشگاه امسال با گذشته تفاوت دارد به‌گونه‌ای که مهم‌ترین دستاوردهای استان در بخش‌های گوناگون گردشگری، صنایع‌دستی، نوآوری، قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. ۴۲۸ متر فضا به این منظور در بهترین غرفه در سالن خلیج‌فارس، سالن‌های شماره ۷، ۸، ۹ و ۲۸ پیش‌بینی‌ شده است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: علاوه بر صنایع‌دستی و حضور همه انجمن‌های مرتبط با تأسیسات گردشگری استان ۱۸ اداره کل مرتبط با این حوزه‌ها نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند و به معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این بخش‌ها می‌پردازند.

شاه‌وردی افزود: برای مثال آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سدها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در بحث پارک‌های بین‌راهی، جهاد کشاورزی در زمینهٔ گردشگری مزرعه، شش شهرداری شامل بیرجند، نهبندان، قاین، بشرویه، فردوس، طبس، پارک علم و فناوری در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی امسال حضور دارند.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی، اتحادیه صنایع‌دستی، در تولید محتوای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب فایل تصویری، کلیپ، کاتالوگ و… برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اقدام شده است.

شاه‌وردی همچنین گفت: در بخش صنایع‌دستی یک نماینده از هر رشته مزیت‌دار خراسان جنوبی ازجمله گوهر‌تراشی، حوله‌بافی، توبافی، گلیم‌بافی، رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، پخل‌بافی و… برای معرفی این پتانسیل‌های در نمایشگاه حضور دارد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا