صنایع‌دستی

فروش بیش از 20 میلیارد ریالی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در نوروز 1402

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از فروش بیش 20 میلیارد ریالی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در نوروز 1402 خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: استقبال زائران و گردشگران از نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در ایام عید نوروز 1402 که در محل آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم ع برگزار شد، جالب‌توجه بود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیرستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان طبس ضمن بیان این مطلب گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در محل آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم ع با بیش از 40 غرفه شامل: 12 غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های قلم‌زنی خاص طبس، تولیدات چرمی، سوخت نگار چوب، حوله بافی، گلیم‌بافی و پلاس بافی، سفال و سرامیک و پخل بافی و بقیه غرفه‌ها متعلق به سوغات محلی عمدتاً شهرستان طبس و شهرهای اصفهان، تبریز، یزد و قائن است. اجرای زنده قلم‌زنی، تولیدات چرمی و سوخت نگار نیز در محل غرفه‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
عرب بیان کرد: اجرای زنده و نمایش روند تولید محصولات صنایع‌دستی با استقبال زائران و گردشگران مواجه شد و علاقه‌مندان در محل غرفه‌های تولید زنده می‌توانند تجربه فعالیت صنایع‌دستی داشته باشند و آموزش اولیه داده می‌شود.
اوافزود: علاوه بر این نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی و معرفی آداب‌ورسوم در شهر دیهوک با 5 غرفه، بازارچه فروش سوغات محلی روستای هدف گردشگری اصفهک با 7 غرفه، غرفه فروش صنایع‌دستی و سوغات محلی در روستاهای هدف گردشگری ازمیغان و نایبند و فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی روستای کریت، در قالب ستاد اجرائی خدمات سفر و برای ایام نوروز 1402 فعال و راه‌اندازی شده بود.
عرب مجموع فروش این نمایشگاه‌ها را دو میلیارد و 125 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه علاوه بر عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی، آشنایی صنعتگران با فضای بازار، بازاریابی محصولات صنایع‌دستی، ارتقاء سطح تولیدات و هماهنگی بین بازار عرضه و مصرف، شناسایی صنعتگران و هنرمندان جدید در حوزه صنایع‌دستی شهرستان است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا