گردشگری

تاسیسات گردشگری شهرستان طبس زیر تیغ ناظرین

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر شهرستان طبس گفت: بازدید مداوم و روزانه کارشناسان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کمیته نظارت ستاد سفر از تاسیسات گردشگری شهرستان طبس در راستای ارائه خدمات مناسب و در خور به مراجعین انجام می‌شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: از ابتدای شروع فعالیت ستاد سفر بیش از 40 مورد بازدید از تاسیسات گردشگری، 10 مورد بازدید از نمازخانه‌های بین‌راهی و بازدید مداوم از مراکز اسکان موقت انجام شده است.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر شهرستان طبس افزود: نظارت بر اجرای نرخ‌نامه‌ها، بروزرسانی پروانه، حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، احترام مسافران و میهمانان شهرستان، استفاده از مواد غذایی سالم، رعایت بهداشت فردی و محیطی، پوشش مناسب مدیر و کارکنان مجموعه‌ها، نصب تابلوهای رعایت عفاف و حجاب و … از مهم‌ترین مواردی است که در بازدیدها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با واحدهایی که رعایت نکنند قطعاً برخورد قانونی صورت می‌گیرد که در همین راستا تعدادی از واحدها اخطار گرفته‌اند.
او گفت: واحدهایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند. در همین راستا و طی بازدید کارشناسان و پیرو تذکرات و راهنمایی‌های مکرر و عدم توجه بهره‌بردار، یکی از مراکز اقامتی بدون مجوز و غیرقانونی نیز برای جلوگیری از ادامه فعالیت و پلمپ به اداره اماکن عمومی شهرستان معرفی شده است.
عرب افزود: در شهرستان طبس حدود 40 اقامتگاه بوم‌گردی، 5 هتل و مجتمع گردشگری، 12 رستوران و سفره‌خانه در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان مشغول ارائه خدمات به مسافرین هستند که علاوه بر فعال شده کمیته نظارت ستاد سفر، بازرسان اداره نیز از واحدها در طول ایام تعطیلات نوروزی بازدید خواهند کرد و لازم است تاسیسات گردشگری آمادگی کامل داشته باشند و ضمن رعایت همه موارد ابلاغی به بهترین نحوه به ارائه خدمات به مراجعین بپردازند.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا