مدیرکل

۶۰ هزار گردشگر در خراسان جنوبی اقامت کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از ۱۷ اسفندماه تاکنون ۶۰ هزار گردشگر در اماکن اقامتی این استان اقامت داشته‌اند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز پنجشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ در بازدید استاندار خراسان جنوبی از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر واقع در اداره‌کل میراث‌فرهنگی اظهارداشت: از این تعداد ۲۸ هزار نفر در فضای اقامتی تاسیسات گردشگری و ۳۲ هزار اقامت در کمپ‌های موقت شهرداری‌ها و زائرسراها اقامت داشته‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: از ۲۸ اسفندماه مکان‌های اسکان آموزش و پرورش استان هم آماده پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی خواهد بود و طی ۲۴ ساعت گذشته هم بیش از هشت هزار نفر در خراسان جنوبی اقامت داشته‌اند.
شاه‌وردی خاطرنشان کرد: از ۱۷ اسفندماه تاکنون سه فوتی تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم که امیدواریم که با اقدامات مختلف شاهد افزایش این تلفات نباشیم، در این مدت همچنین ۸۰ مجروح جاده‌ای به مراکز درمانی اعزام شدند.
او بیان کرد: اداره‌کل امور عشایری استان ۳۷ استراحتگاه عشایری را محورها برپا کرده‌ که ۶۰۰ نفر در این ایستگاه‌ها از ۱۷ اسفندماه تاکنون خدمات دریافت کرده‌اند.
شاه‌وردی با اشاره به اینکه از ۱۷ اسفندماه سه‌هزار ۵۷۶ مورد تردد وسایل نقلیه عمومی در استان داشته‌ایم، اضافه کرد: همچنین ۲۲۶ مورد بازرسی توسط تیم‌های تعزیرات حکومتی انجام شده و ۵۷ مورد پرونده به ارزش ۵۴۶ میلیون تومان تشکیل شده است.
او اظهار داشت: از ۱۷ اسفندماه تاکنون ۲۵۰ هزار مورد بازدید از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی انجام شده و همچنین در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵۰ هزار مورد بازدید از این ظرفیت‌ها انجام شده است.
شاه‌وردی عنوان کرد: ارگ کلاه فرنگی بیرجند هم امروز برای بازدید گردشگردان نوروزی از فرمانداری بیرجند تحویل گرفتیم و اقدامات خوبی در راستای نورپردازی، تعمیرات و بازسازی آن انجام شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تولید ۳۰۰ دقیقه کلیپ معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی خبرداد و گفت: این کلیپ‌ها در صفحه آپارات استان برای دسترسی عموم بارگذاری شده است.
شاه‌وردی تصریح کرد: از تمام ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان استفاده خواهیم کرد.
او از ایجاد صفحه اختصاصی ستاد اجرایی خدمات سفر استان در گوگل خبرداد و گفت: هدف از این اقدام معرفی تمام خدمات انجام شده در کمیته ۱۳ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر و معرفی ظرفیت‌های گردشگری است‌.

مشاهده بیشتر

مدیر وب‌سایت

واحد آمار و فناوری اطلاعات - مدیر وب‌سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا