گردشگری

بازدید رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از روستاهای حلوان و پیرحاجات

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از روستای هدف گردشگری پیرحاجات، روستای حلوان و کویر زیبایی حلوان و تعدادی از واحدهای اقامتی موجود و طرح‌های جدید متقاضی احداث و تبدیل به واحدهای اقامتی و پذیرایی در این منطقه بازدید کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب گفت: روستای «پیرحاجات» یکی از روستاهای زیارتی -سیاحتی و ییلاقی شهرستان طبس است که در 110 کیلومتری شمال غربی طبس و در مسیر طبس به اصفهان قرار دارد. این روستا به دلیل وجود مزار تاریخی پیر حاجات و ییلاقی بودن منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آب‌وهوای روستا به علت واقع‌شدن در دامنه کوه «روضه» مطبوع است و بسیار موردتوجه گردشگران و زائران از شهرها و استان‌های هم‌جوار است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: این روستای زیبا یکی از ژئو سایت‌های زیبا واقع در ژئو پارک جهانی طبس است که علاوه بر قابلیت‌های گردشگری مذهبی، دارای بافت و آثار تاریخی، قلعه تاریخی و کشتزارها و باغات سرسبز و کوچه‌باغ‌های زیبا در کنار اقامتگاه‌های بوم گردی است که چشمه آب گوارای نزدیک امامزاده بر زیبایی این منطقه افزوده و زائران و گردشگران زیادی این روستای زیبا را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.
عرب همچنین در بازدید از روستای زیبای حلوان که با توجه به نخلستان‌های خرما و معماری کویری‌اش از محبوبیت خاصی در بین گردشگران برخوردار است، گفت: قلعه حلوان که روستای قدیمی را به‌صورت کامل در خود جای داده، یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین قلاع کل منطقه طبس است. حلوان در ایام قدیم ۱۳ برج نگهبانی داشته که هم‌اکنون ۵ برج آن سالم است. خراسان جنوبی سرزمین‌های کویرهای رویایی است که کویر حلوان یکی از زیباترین کویرهای استان است. باتلاق‌های نمکی و رسی، دریاچه نمک خور و وجود گذرگاه‌های کم‌نظیری که از تلاقی کوه و ریگ دره‌ها در جنوب شرقی کویر پدید آمده است زیبایی‌هایی را در حلوان به تصویر کشیده است که شاید در نوع خود در کشور کم‌نظیر باشد، ارتفاع تپه ماسه‌ای‌ها در بعضی نقاط بیش از 80 متر است. کویر حلوان که با شماره 570 در فهرست آثار طبیعی-ملی کشور به ثبت رسیده است در فاصله 90 کیلومتری شمال غربی شهرستان طبس واقع شده است.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس
دکمه بازگشت به بالا