مدیرکل

مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی از ۲۱ معلم و عوامل اجرایی مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در هفته معلم از ۲۱ معلم و عوامل اجرایی مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل کرد
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به‌ویژه معلمان شهید، گفت: رسالت اصلی معلمان تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و ارزش‌های الهی و انسانی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم گسترش تعاملات بین میراث‌فرهنگی و آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش می‌تواند در شناخت، احیا و پاسداشت میراث‌فرهنگی نقش غیرقابل‌انکار و اساسی داشته باشد.
شاه‌وردی افزود: ارزش سنجی میراث فرهنگی و توسعه و پیشرفت میراث‌فرهنگی از وظایف تعلیم و تربیت به‌منظور حفظ آثار کشور است و تعلیم و تربیت باید انعکاسی از آداب‌ورسوم و سنن و فرهنگ جامعه باشد و مدرسه نیز باید مفسر، مترجم و انتقال‌دهنده میراث فرهنگی کشور باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: استان خراسان جنوبی با داشتن 1003 اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و بیش از 2000 اثر تاریخی شناسایی شده و 5 اثر جهانی یکی از استان‌های با پیشینه‌ی کهن در ایران است و درزمینهٔ صنایع‌دستی نیز استان جاذبه‌های خاص خود را دارد ده هزار هنرمند صنایع‌دستی در بیش از ۶۰ رشته‌ی صنایع‌دستی در استان فعال هستند.
شاه‌وردی ادامه داد: جاذبه‌های دیداری و گردشگری فراوانی در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد که می‌تواند انگیزش‌های فراوانی را در بین دانش‌آموزان ایجاد کند تا از تعلیم و تربیت پایدار برخوردار باشند. اماکن فرهنگی، موزه‌ها و اماکن خاص گردشگری می‌تواند به‌عنوان یک مرکز مهم برای تعلیم و تربیت خارج از مدارس در نظر گرفته شود.
او بابیان اینکه مهم‌ترین وظیفه تعلیم و تربیت فهم و شناخت میراث فرهنگی است که با شناخت آن به انتقال میراث فرهنگی کمک می‌شود تأکید کرد: می‌توان با آموزش معلمان درزمینهٔ میراث و گردشگری و حوزه صنایع‌دستی، از یک‌سو دانش آموزان را با این صنعت آشنا کرد و از دیگر سو علاقه‌مندی برای پیشبرد این صنعت ایجاد کرد.
او به همکاری درزمینهٔ برگزاری اردوها و بازدید از مکان‌های تاریخی، موزه‌ها و سایر اماکن دارای جاذبه گردشگری به‌منظور آشنایی معلمان بافرهنگ غنی استان اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش می‌تواند از امکانات اداره‌کل میراث فرهنگی استفاده کند و ظرفیت‌های این اداره کل برای تعلیم و تربیت نسل آینده ساختاری است که می‌تواند در ارتقای سطح دانش دانش‌آموزان مؤثر باشد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا