گردشگری

بازدید استاندار خراسان‌ جنوبی از غرفه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در نمایشگاه بین اللملی

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی دکتر جواد قناعت امروز چهارشنبه(19 بهمن) در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران اظهار کرد: گردشگری یکی از 6 حوزه پیشران اقتصادی در استان خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه حوزه گردشگری، افزود: امسال حضوراستان خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی نسبت به سال‌های قبل به جهت وسعت فضای و حضور شهرداری‌ها و … تفاوت دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری فراوانی در استان خراسان جنوبی وجود دارد وامسال آثار ثبت جهانی این استان به پنج اثر افزایش یافته است.

قناعت افزود: پرونده کاروانسرا، آسبادها، قلعه‌ها و قنوات استان نیز برای ثبت در یونسکو در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی برپایی و شرکت در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی را فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان ذکر کرد و گفت: هم‌افزایی و کارگروهی که با محوریت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در این حوزه انجام می‌شود به جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری در این حوزه کمک می‌کند.

سه اثر تاریخی و طبیعی خراسان جنوبی شامل باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت و قنات بلده فردوس در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده همچنین روستای خراشاد (توبافی) در حوزه صنایع دستی، روستای جهانی است. همچنین ژئوپارک طبس نیز در سال جاری به عنوان سومین ژئوپارک ایرانی در فهرست آثار ثبت جهانی قرار گرفت.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ۱۸ الی ۲۱ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا