گردشگری

ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی به‌صورت وبیناری به کشور ویتنام معرفی شد

ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های گردشگری، دانش بنیان و تجاری به‌صورت وبیناری به کشور ویتنام با معرفی شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، صبح امروز 28 فروردین‌ماه 1403 با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رییس نمایندگی وزارت امور خارجه، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری و جمعی از مدیران دفاتر و اژانس‌های خدمات مسافرتی استان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف به‌صورت وبیناری به کشور ویتنام معرفی شد.
در این وبینار جاذبه‌های گردشگری استان از جمله پیشینه تاریخی استان، ۹ اثر ثبت شده استان در فهرست میراث جهانی (باغ و عمارت جهانی اکبریه، بیابان لوت، مجموعه جهانی قنوات بلده، روستای جهانی خراشاد، ژئو پارک طبس، کاروانسراهای خان، ده‌محمد، چهل پایه و سرایان)، ریگ یلان به‌عنوان گرم‌ترین نقطه جهان، غذاهای محلی، تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری، قابلیت‌های تجاری و دانش‌بنیان استان و … به زبان انگلیسی معرفی شد.
پخش تصاویر و کلیپ‌هایی از ظرفیت‌های گردشگری استان از دیگر بخش‌های این وبینار بود و در پایان این وبینار اطلاعات مدیران دفاتر و آژانس‌های خدمات مسافرتی استان به اشتراک گذاشته شد.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان ظرفیت‌های خوبی برای معرفی به گردشگران داخلی و خارجی دارد که با همکاری نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با برگزاری وبینارهای متعدد درصدد معرفی و جذب گردشگر خارجی به استان هستیم.
افسانه ابراهیمی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی نیز گفت: برای جذب گردشگران خارجی در حوزه‌های جغرافیایی زیادی می‌توان کار کرد اما ابتدا شرق آسیا و کشور ویتنام را به دلیل برخی مشابهات انتخاب کردیم از طرفی سفارتخانه مذکور هم پای کار بود.
او گفت: محصولات راهبردی استان از جمله زعفران همچنین فرش دستباف، کویرنشینی و ستاره‌شناسی از مهمترین ذائقه گردشگران ویتنامی است که تاکنون احصا شده و در این وبینار نسبت به معرفی آن اقدام شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا