گردشگری

خراسان جنوبی میزبان گردشگران در پائیز هزار رنگ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در پائیز فصل گردشگری میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز شنبه 14 مهرماه 1403 در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران گفت: فصل پاییز در خراسان جنوبی به دلیل دارا بودن جاذبه‌های فراوان از جمله به بار نشستن زرشک و زعفران وهمچنین بیابان لوت به عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست میراث جهانی میزبان گردشگران است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مهر سال گذشته تاکنون حدود یک میلیون،۳۳۳ هزار و ۴۴۳ گردشگر به خراسان جنوبی سفر کردند گفت: در این مدت 2 میلیون،252 هزار و ۳۲۹ نفر از جادبه‌های گردشگری استان بازدید داشتند.
او افزود: در این مدت ‌بیش از هزار و پانصد نفر گردشگر خارجی از آثار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان دیدن کرده‌اند.
شاه‌وردی همچنین به افتتاح انجمن راهنمایان گردشگری اشاره کرد و افزود: در دوسال گذشته تعداد راهنمای گردشگری دارای مجوز 8 نفر بود که اکنون به ۳۰ نفر رسیده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در آزمون جدید گردشگری که 13 مهر برگزار شد امیدواریم افراد نمره قبولی را دریافت کنند تا تعداد راهنمایان گردشگری افزایش یابد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی