خدمات الکترونیک

میز خدمت
فروش الکترونیک بلیت موزه‌های خراسان جنوبی
فهرست خدمات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

ارائه مجوزهای مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری (بند ب)

ورود به سامانه | نظرسنجی | توافق‌نامه سطح خدمات

زیرخدمت ها
1. صدور یا تمدید مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری (بند ب)

2. اصلاح و تغییر مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری (بند ب)

3. صدور معرفی نامه جهت دفتر خدمات مسافرتی گردشگری به سایر دستگاه ها

4. نظارت بر عملکرد دفتر خدمات مسافرتی گردشگری

راهنمای دریافت خدمت
به منظور راهنمایی متقاضیان بند ب برای ثبت نام و درج کامل مشخصات و مدارک درخواستی و همچنین ادامه روند مربوط به صدور مجوز از جمله معرفی نام و مکان و ضمانت نامه و سایر مراحل مربوط به تمدید و … در ورود به سامانه در صفحه اول درج شده است .

اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال
سامانه به صورت 24 ساعته و در تمام ایام هفته فعال می باشد.

اعلام زمان تحویل درخواست
متقاضی از زمان شروع ثبت نام می تواند در هر زمان نسبت به تکمیل سامانه اقدام نماید و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد پس از تکمیل درخواست موضوع از طریق پیامک به همراه ایمیل اطلاع رسانی می گردد.

اعلام نحوه درخواست خدمت
برای ارائه درخواست صدور مجوز بایداز طریق سامانه ta.mcth.ir ثبت نام نمود.

اعلام نحوه تحویل خدمت
ثبت نام در سامانه به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود و به محض ثبت نام مراتب از طریق پیامک و ایمیل به متقاضی اعلام می گردد. تمامی مراحل روند کار نیز به صورت فوق الذکر به اطلاع متقاضی می رسد.

واجدین شرایط دریافت خدمت
صدور مجوز بند ب (تور گردانی با استناد به آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی ، سیاحتی ، زیارتی و جهانگردی با داشتن شرایط مندرج در آئین نامه مذکور اعلام می گردد.

هزینه و شیوه واریز
مبلغی بابت صدور و تمدید مجوز دریافت نمی شود.

مراحل انجام کار
ثبت نام در سامانه ta.mcth.ir ( سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی) با ذکر مشخصات کامل متقاضی به همراه شماره موبایل و آدرس ایمیل و اسکن کلیه مدارک مرتبط با متقاضی ..ثبت نام در سامانه 5 مرحله بوده که متقاضی می بایست در زمان ثبت نام نسبت به تکمیل آن اقدام نماید .زمان ثبت نام متقاضی و مدیر فنی همزمان انجام می پذیرد، پس از ثبت پیامک برای متقاضی ارسال می گردد.مبنی بر اینکه برای ادامه روند از طریق ادارات کل استان ها پیگیری نماید . ادارات استانی درخواست متقاضی را بررسی نموده و پس از موافقت اولیه از سوی استان متقاضی برای تعیین صلاحیت به حراست و تشخیص هویت و وزارت بهداشت معرفی می شود سپس برای ادامه روند معرفی نام و مکان و ضمانت نامه بانکی می تواند از طریق سامانه مذکور اقدام نموده و پس از ارائه ضمانت نامه بانکی و تکمیل روند کار پروانه بهره برداری برای آن صادر شود.

مدارک مورد نیاز
مدارک مورد نیاز اسکن عکس 3*4 – کپی شناسنامه از صفحه اول و آخر – کپی کارت ملی – کپی کارت پایان خدمت برای آقایون – مدرک تحصیلی -سوابق فعالیت در زمینه تور گردانی و گردشگری – لوح مدیر فنی – استعلام حراست – تشخیص هویت و بهداشت

سوالات متداول
1-درخواست دریافت رمز عبور جدید دارم ؟

کاربری که قبلا در سامانه ثبت نام نموده باشد از طریق گزینه فراموشی رمز عبور گزینه تلفن همراه یا ایمیل را انتخاب نموده و کد 4 رقمی که ارسال شد را وارد قسمت درج کد تایید نموده و سپس وارد صقحه تغییر رمز عبور میشوید در نهایت یک رمز عبور 7 رقمی به دلخواه خود وارد می نماید.

2-درخواست خود را داده ام کد پیگیری هم دارم ولی استان نمیتواند ببیند ؟

کاربران گرامی باید تمامی درخواست های جدید خود را تا مرحله آخر بروند و سپس گزینه تایید و ارسال به استان را بزنید تا در کارتابل استان قرار گیرد. بنابراین کاربرانی که درخواست آنها در دست اقدام می باشد وارد قسمت درخواست های من میشوند و با زدن گزینه عملیات وارد درخواست خود شده و گزینه تایید و ارسال به استان را میزنید.

3-درخواست تغییر مدیرعامل دارم ولی هنگام درج نام و نام خانوادگی امکان تایپ وجود ندارد ؟

مدیر عامل جدید باید در سامانه به عنوان یک کاربر جدید ثبت نام نموده و کلیه مدارک و اطلاعات خود را در سامانه ثبت نماید اما درخواست جدید را ارسال ننماید و سپس مدیر عامل قبلی در کارتابل خود در قسمت درخواست های جدید و درخواست تغییر مدیرعامل کد ملی و تاریخ تولد مدیر عامل جدید را وارد نموده و گزینه جستجو را میزند و کلیه اطلاعات مدیر عامل جدید در قسمت های مورد نظر قرار میگرد سپس گزینه تایید و ارسال به استان را میزنید.

4- نحوه ثبت نام متقاضیان فعالیت در زمینه تورگردانی(مجوز بند ب):

– ابتدا وارد سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت به نشانی ta.mcth.ir شده و موارد گفته شده را به دقت مطالعه نمایید.

– مدارک درخواستی را اسکن نموده و در سامانه بارگذاری نمایید.

5- نحوه ثبت نام به صورت حقیقی یا حقوقی:

– متقاضیان اخذ مجوز بند (ب) یا تور گردانی که دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و مرتبط با فعالیت‌های گردشگری می‌باشند می‌توانند به صورت حقیقی یا حقوقی ثبت نام نمایند ولی افرادی که فاقد حداقل مدرک تحصیلی «کارشناسی» و همچنین فاقد «سابقه کار مرتبط» می‌باشند فقط می‌توانند به صورت حقوقی(ثبت شرکت) اقدام کنند.

6- آیا ثبت نام متقاضیان به صورت الکترونیکی برای اخذ مجوز بند «ب» کفایت می نماید؟

خیر. متقاضیان اخذ مجوز (بند ب) تورگردانی باید پس از ثبت نام در سامانه، یک نسخه از مدارک مورد نیاز را از طریق دفاتر اسناد رسمی برابر با اصل نموده و سپس در اولین فرصت به معاونت گردشگری اداره‌کل استان مورد تقاضا تحویل دهند.
7- نحوه ورود متقاضیان اخذ کارت راهنمای گردشگری:

– ابتدا از طریق پنل کاربری، گزینه ثبت نام در سامانه را انتخاب نموده و سپس درخصوص ثبت اطلاعات فردی و اخذ «نام کاربری» و «گذر واژه» اقدام گردد.

8- مراحل ثبت نام متقاضیان کارت راهنمای گردشگری در سامانه:

– پس از دریافت نام کاربری و گذروازه، راهنمایان گردشگری نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام می‌نمایند، از آنجایی که ثبت نام در سامانه برای بار نخست صورت می گیرد، ضروری است تنها از گزینه «خود اظهاری راهنما» استفاده شود. لازم به ذکر است که برای سال‌های بعدی موضوع تمدید کارت راهنمایان گردشگری از طریق گزینه «تمدید کارت» انجام خواهد شد.

9- اقدامات اداره کل استان پس از ثبت اطلاعات متقاضیان اخذ کارت راهنمای گردشگری:

– اداره کل استان پس از بررسی مدارک متقاضیان راهنمای گردشگری و در صورت عدم نقص در پرونده، نسبت به «تأیید» آن در سامانه اقدام می‌نماید. از سوی دیگر، این موضوع پس از تأیید نهایی در معاونت گردشگری وزارتخانه، برای صدور یا تمدید کارت به دفتر بررسی و همکاری مستقر در ادارات کل استانی، ارجاع می‌گردد.

لازم به ذکر است که متقاضیان اخذ کارت راهنمای گردشگری در استان‌هایی که فاقد دفتر بررسی و همکاری می‌باشند باید برای دریافت کارت خود به معاونت گردشگری وزارتـخانه، مراجـعه نمایند.

10- تعیین تکلیف افراد متقاضی اخذ کارت راهنمای گردشگری فاقد مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی:

آن دسته از متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی پایین‌تر از کارشناسی بوده و قصد دارند در دوره‌های آموزشی راهنمایان گردشگری شرکت نمایند، لازم است ابتدا از طریق دفتر آموزش و مطالعات گردشگری درخواست خود را ارائه نموده تا موضوع در کمیسیون عالی راهنمایان گردشگری مورد طرح و بررسی قرار گیرد. لازم به ذکر است که حضور فرد متقاضی در کمیسیون الزامی بوده و تأیید یا عدم تأیید وی منوط به انجام مصاحبه می‌باشد.

11- نحوه درخواست شکایت افراد از عملکرد دفاتر/شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری:

چنانچه فرد یا افرادی از نحوه ارائه خدمات از سوی دفاتر/ شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری رضایت نداشته باشند باید نسبت به تهیه درخواست شکایت خود اقدام نموده و به همراه مدارک و مستندات لازم به اداره کل استان تحویل دهد. در کمیته فنی استان موضوع مورد بررسی قرار گرفته و رأی بدوی را صادر می نماید. حال اگر یکی از طرفین دعوی به رأی صادره شده تمکین نکند موضوع به کمیته تجدید نظر استان ارجاع می‌گردد.

12- چه موقع پرونده شاکیان به کمیسیون عالی ارسال می‌گردد؟

این موضوع در حالی است که عدم رضایت یکی از طرفین به رأی کمیته فنی تجدید نظر و ارائه نامه اعتراض در مهلت تعیین شده، موضوع برای بررسی نهایی در کمیسیون عالی به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ارائه گردیده و در آنجا طی دو مرحله یکی مربوط به مرحله «پیش بررسی» و دیگری «ارائه پرونده‌ها به جلسه کمیسیون عالی»، موضوع مورد طرح و بررسی لازم قرار گرفته و آرای صادر شده نیز لازم‌الاجرا می‌باشد.

13- علت ارجاع شکایت برخی از شاکیان به مراجع قضایی، چیست؟

چنانچه در برخی موارد شاکی یا متشاکی ادعاهایی مبنی بر جعل اسناد بیان نماید و یا اینکه دفتر/شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری طرف دعوی فاقد اخذ مجوز بند «ب» و بوده و یا اینکه پروانه بهره‌برداری آن واحد «تعلیق» یا «لغو» گردیده باشد، در این صورت، پیگیری شکایت خارج از حیطه اختیارات وزارتــخانه بوده و شاکی باید از طریق مراجع قضایی ذیصلاح دعوی شکایت خود را طرح نماید.

شماره تماس
معاونت گردشگری- خانم دیانی: 31751064(کد056)

ارائه مجوزهای بهره برداری از تاسیسات گردشگری

ورود به سامانه | نظرسنجی | توافق‌نامه سطح خدمات

زیرخدمت ها
1.صدور پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری

2.تمدید پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری

3.اصلاح و تغییر در پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری

4.صدور و تمدید مجوز شرکت های حمل و نقل گردشگری

اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال
در ساعات اداری روزهای کاری هفته

اعلام زمان تحویل درخواست
به صورت مکاتبه ای و تلفنی

اعلام نحوه درخواست خدمت
درخواست به صورت مکتوب

اعلام نحوه تحویل خدمت
به صورت مکاتبه ای و تلفنی

واجدین شرایط دریافت خدمت
عوامل اجرایی طرح تطبیق: کلیه افراد متقاضی ارزیابی تاسیسات گردشگری که دارای سابقه کار در زمینه گردشگری بوده و دوره های آموزشی مورد نظر را گذرانده باشند.
واحدهای مشمول طرح تطبیق: کلیه تاسیسات گردشگری دارای ضوابط درجه بندی
هزینه و شیوه واریز
این خدمت به صورت رایگان به متقاضیان ارائه میشود. صرفاً برای ارزیابی تاسیسات گردشگری توسط تاسیسات گردشگری به شرکت های عامل تطبیق طرف قرارداد مطابق با دستورالعمل تعرفه ارزیابی مصوب سازمان هزینه پرداخت می شود.

مدارک مورد نیاز
صدور مجوز ارزیابان:
1- دارا بودن حداقل مدرک کارشناسیدر رشته های تحصیلی مرتبط مطابق دستورالعمل مربوطه
2- دارا بودن حداقل 28 سال سن
3- متدین به دین اسلام یا سایر ادیانی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است.
4- داشتن اجازه اشتغال به کار از مراجع ذیصلاح برای اتباع خارجی
5- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
6- ارائه گواهی عدم اعتیاد
7- انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم(آقایان)
8- ارائه دو قطعه عکس 4*3
9- دارا بودن حداقل 3 سال سابقه کار در زمینه موضوع تخصصی کارشناسی به تشخیص کمیته فنی
10- ارائه گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی تربیت نیروی ارزیاب از یکی از مؤسسات آموزشی مورد تأیید سازمان
11- شرکت داشتن در عملیات ارزیابی و درجه‌بندی حداقل «پنج واحد گردشگری»به‌ عنوان کارآموز
12- اخذ کد شناسایی ارزیاب از سازمان
مدیران فنی:
1- متدین به دین اسلام یا سایر ادیانی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است.
2- دارا بودن حداقل 30 سال سن
3- دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی
4- داشتن اجازه اشتغال به کار از مراجع ذیصلاح برای اتباع خارجی
5- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
6- ارائه گواهی عدم اعتیاد
7- انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم(آقایان)
8- ارائه دو قطعه عکس 4*3
9- دارا بودن حداقل 3 سال سابقه کار در زمینه ارزیابی و ممیزی تأسیسات گردشگری به تشخیص کمیته فنی
10- ارائه گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی«تربیت نیروی ارزیاب»
11- ارائه گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی«مدیریت فنی» عامل تطبیق
12- اخذ تأییدیه صلاحیت علمی و عملی کمیته فنی
13- اخذ کد شناسایی مدیر فنیاز سازمان
شرکتهای طرح تطبیق:
1- ارائه نامه موافقت از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد تقاضا
2- تکمیل فرم تقاضای مجوز فعالیت عاملیت تطبیق(صفحه20 شیوه‌نامه درجه‌بندی)
3-ارائه اساسنامه شرکت
4- مستندات مربوط به «اجاره‌نامه»یا «سند مکان شرکت»
5- ارائه رزومه‌ای از فعالیت‌های شرکت الزاماً در سر برگ شرکت
6- مدارک شناسایی اعضای هیأت مدیره شرکت(شناسنامه- کارت ملی- رزومه)
7- مدارک مدیرعامل شرکت(شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت{آقایان}، مدرک تحصیلی، رزومه کامل، گواهی عدم اشتغال به سایر مشاغل{صفحه 21 شیوه‌نامه درجه‌بندی})
8-گواهی عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه{پس از تأیید از سوی کمیته فنی طرح تطبیق}
9- معرفی مدیر فنی طرح تطبیق(شخص معرفی شده باید «دارای گواهینامه آموزشی دوره«تربیت نیروی ارزیاب» و «مدیریت فنی»بوده و حد نصاب نمره را در مصاحبه علمی و عملی کمیته فنی طرح تطبیق، کسب نماید).
10- هر یک از مدارک ارسالی باید «دارای مهر شرکت»باشند.
11- ارائه تصاویر همه مدارک مورد نیاز(اسکن شده) در قالب لوح فشرده(CD)
12- مطرح کردن موضوع تأسیس شرکت عامل تطبیق در کمیته فنی و دریافت تأیید صلاحیت
گواهینامه درجه بندی تاسیسات گردشگری:
1- عقد قرار ارزیابی مابین واحد گردشگری و شرکت عامل تطبیق دارای مجوز
2- انجام عملیات ارزیابی از سوی شرکت عامل تطبیق و ارائه گزارش به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان
3- تشکیل کمیسیون درجه بندی استان و بررسی گزارش ارزیابی واحد گردشگری
4- تعیین درجه واحد در کمیسیون درجه بندی استان و درج در صورتجلسه
5- اعلام مصوبه کمیسیون درجه بندی استان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری
6- بررسی مستندات مربوطه و صدور گواهینامه درجه بندی تاسیسات گردشگری
7- ابلاغ گواهینامه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جهت اراه به واحد گردشگری

سوالات متداول

1.زمانی که متقاضی اقدام به ثبت نام میکند مشخصات برای استان ارسال نمیشود

پاسخ : مقرگردید کد پیگیری ارسال شود به واحد پشتیبانی سایت تا پیگیری صورت پذیرد

2.زمانی که متقاضی درمرحله صدور پروانه اولیه می باشد آیا نقشه utm تاسیسات الزامی می باشد

پاسخ : درصورتی که فیلدهای تکمیل شده ستاره دار باشد الزامی می باشد درغیر این صورت لازم نمی باشد

3.متقاضی کارهای ثبت نام ر انجام داده است تا کارتابل بازدید کارشناس ارسال شده است در داخل چارت نوشته ساخت فرم حراست ولی درخواست متقاضی نه در داخل کارپوشه هست نه در داخل کارپوشه معاونت گردشگری

پاسخ : مقرر گردید زمان داده شود تا فایل درسیستم ساخته شود

4.آیا امکان تالار گفتگو درسامانه وجود دارد

پاسخ : مقررگردید پیشتیبانی این موضوع را پیگیری نمایند

5.زمانی که متقاضی ثبت نام میکند و در داخل قسمت درخواست صدور پروانه بهره برداری سیستم Eror میدهد دلیل چیست

پاسخ : مقررگردید عکسی از صفحه گرفته شود وبه واحد پشتیانی سامانه ارسال گردد

6.درخواستهای که ازطریق خود اظهاری پروانه بهره برداری پر میشود اینهادر نهایت منجر به صدور پروانه بهره برداری نمیشود

پاسخ : مقررگردید تا دو هفته دیگر دسترسی پرینت داده شود الان پیامک به متقاضی ارسال میشود

7.زمانی که کارشناس تائید نهایی درقسمت صدوررا می زند پروسه پرونده کجا می رود

پاسخ :در قسمت پرینت مجوز می رود

8.درصورتی که متقاضی اشتباها چیزی را بازگذاری کرده آیا امکان ویرایش برای کارشناس استان وجود دارد یا خیر

پاسخ :امکان ویرایش برای کارشناس استان وجود ندارد می بایست به متقاضی ارسال شود

9.زمانی که معاون گردشگری استان تغییر پیدا کند آیا اطلاعات قبلی درسامانه قبلی می ماند یا انتقال به معاون گردگشری جدید میشود

پاسخ :مقرگردید مشخصات معاون گردشگری به پشتیبانی سامانه ارسال گردد تا اقدامات لازم صورت پذیرد

10.آیا امکان فرمت حجم بالا برای بارگذاری در سامانه وجود دارد یاخیر

پاسخ : خیر امکان فرمت بالا وجود ندارد تاحجمی که پشتیبانی مشخص کرده است امکان وجود دارد

شماره تماس
معاونت گردشگری- خانم فرهادپور: 31751063(کد056)

اعطای نشان مرغوبیت محصولات صنایع دستی

ورود به سامانه | نظرسنجی | توافق نامه سطح خدمت

زیرخدمت ها
اعطای نشان مرغوبیت محصولات صنایع دستی

راهنمای دریافت خدمت
1- اعلام فراخوان مسابقه و اطلاع رسانی مناسب و گسترده به هنرمندان در اسرع وقت
2- تکمیل و نظارت بر اطلاعات مندرج در فرم متقاضیان شرکت در برنامه نشان ملی
تذکر: آثاری که فرم تقاضانامه آنها ناقص و یا فاقد تأییدیه کارشناس و معاون صنایع دستی استان باشد پذیرفته نخواهد شد.
3- اجرای داوری اولیه در استان توسط کارشناسان متخصص و صاحبنظران استان
4- ارسال آثار به مناطق محل برگزاری(مناطق پنجگانه صنایع دستی) به انضمام فرم و شناسنامه اثر
5- تذکر: شایان ذکر است پذیرش آثار ارسالی از استانها مشخصاً در تاریخ ذکر شده بر اساس مناطق امکان پذیر است و پس از تاریخ یاد شده از پذیرش هر گونه اثر خود داری خواهد شد.
تذکر: دبیرخانه مرکزی از پذیرش آثار بیش از تعداد تعیین شده استان خود داری خواهد کرد. لذا شایسته است نسبت به انتخاب دقیق و مناسب آثار توجه لازم به عمل آید.
اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال
بصورت دوره

اعلام زمان تحویل درخواست
سه ماهه سوم سال

اعلام نحوه درخواست خدمت
بصورت الکترونیکی

اعلام نحوه تحویل خدمت
بصورت حضوری

واجدین شرایط دریافت خدمت
صنعتگران خلاق و نوآور

هزینه و شیوه واریز
بصورت رایگان

مراحل انجام کار
فرایند کارگاهی توسط متقاضی و فرایند داوری توسط اداره کل

مدارک مورد نیاز
مجوزهای سه گانه صنایع دستی و فارغ التحصیلان رشته های صنایع دستی و مرتبط

سوالات متداول
سوال 1- نشان مرغوبیت محصول دارای چه ویژگی هایی می باشد ؟

خلاقیت ، سطح کیفی مطلوب و امکان تولید

سوال2- هر چند سال یک بار برگزار می شود ؟ هر 2 سال یک بار

شماره تماس:
معاونت صنایع‌دستی – آقای انوری مقدم 31751071(کد056)

ثبت میراث طبیعی، فرهنگی ناملموس و آثار منقول و غیر منقول تاریخی در فهرست آثار ملی و بین المللی

ورود به سامانه | نظرسنجی | توافق نامه سطح خدمت

زیرخدمت ها
1. پیشنهاد مصادیق میراث طبیعی و ناملموس به یونسکو برای ثبت در فهرست های میراث جهانی

2. ثبت میراث طبیعی در فهرست آثار ملی

3. تعیین حریم حفاظتی و آزاد سازی میراث طبیعی و تاریخی

4. حفظ و احیا میراث طبیعی (memoria.mcth.ir)

5. ثبت آثار غیر منقول تاریخی – فرهنگی در فهرست آثار ملی

6. تعیین و آزاد سازی حریم آثار ملی غیر منقول

7. ثبت میراث فرهنگی نا ملموس در فهرست آثار ملی و پاسداری و احیا آن

8. ثبت آثار منقول تاریخی-فرهنگی در فهرست آثار ملی

راهنمای دریافت خدمت
1- پیشنهاد اولیه توسط افراد حقیقی یا حقوقی
2- مراجعه افراد به سایت میراث فرهنگی و تکمیل فرم درخواست اولیه برای پیشنهاد ثبت اثر
3- تکمیل فرم اولیه و ارسال برای بررسی در حوزه ثبت استان
4- احراز شایستگی ثبت تأیید اولیه و انجام اقدامات لازم توسط افراد حقیقی یا حقوقی برای تکمیل فرمت پرونده
5- نهایی شدن تدوین پرونده و بررسی توسط شورای ثبت و حریم استان
6- ارسال به دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء ‌میراث معنوی و طبیعی کشور
7- دریافت پرونده توسط گروه میراث غیرمنقول
8- بررسی پرونده و در صورت نداشتن نقص در پرونده ارسال به کمیته ثبت و حریم میراث غیرمنقول
9- طرح درکمیته (پس از تأیید اولیه در کمیته در صورت داشتن نواقص به اداره کل میراث فرهنگی استان مربوطه ارسال خواهد شد.)
10- درصورت نداشتن ایراد فنی ثبت پرونده توسط بالاترین مقام سازمان ابلاغ می­شود.
اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال
این خدمت به صورت آنلاین در سایت میراث فرهنگی قرار می گیرد و همه افراد متقاضی می توانند در هر زمانی که بخواهند فرم های مربوطه را تکمیل نمایند.

اعلام زمان تحویل درخواست
برای این کار و تکمیل هیچ دوره و بازه زمانی در نظر گرفته نشده و برای تکمیل فرم ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و به صورت انلاین قابلیت ارسال خواهد داشت.

اعلام نحوه درخواست خدمت
کلیه درخواست ها با استفاده از پرتال سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوده که برای همگان قابلیت مشاهده و استفاده و تکمیل دارد.

اعلام نحوه تحویل خدمت
کلیه مراحل از طریق سامانه در نظر گرفته شده انجام می شود و کد پیگیری ارائه شده قابلیت رصد و کنترل دارد.

واجدین شرایط دریافت خدمت
این خدمت با توجه به حوزه تخصصی برای افراد حقیقی و حقوقی که در این حوزه علاقه مندی دارند و یا متخصص این حوزه باشند قابلیت انجام دارد بخصوص مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی که در این حوزه فعالیت دارند.

هزینه و شیوه واریز
این خدمت به صورت رایگان انجام می شود.

مراحل انجام کار
کلیه مراحل کار به صورت سلسله مراتبی طبق فرایند احصا شده قابل پیگیری می باشد و از استان تا ستاد و نهایت ابلاغ ثبت اثر قابلیت کنترل و پیگیری دارد.

مدارک مورد نیاز
برای این کار نیازمند تکمیل صحیح فرم های مربوطه می باشد و برای توجیه ثبت یک اثر نیازمند آپلود مدارک تخصصی مورد نیاز برای اثبات ارزش داشتن اثر پیشنهادی است که در استان و ستاد توجیه لازم برای تکمیل پرونده انجام شود.

سوالات متداول
1- دسترسی به سامانه جام از چه مسیری است؟

رجوع به آدرس www.jaam.mcth.ir مرورگر گوگل کروم برای مراجعه به این سامانه استفاده شود.

2- فر‌های خام اطلاعات مربوط به شناسنامه‌ها برای آماده کردن مطالب و اطلاعات مورد نیاز در کجای سامانه قابل مشاهده است؟

به قسمت کتابخانه مراجعه کرده و فایل خام فرم‌ها در قالب فایل pdf و word قابل بارگذاری است.

3- تغییر رمز عبور و درج اطلاعات پرسنلی از چه مسیری است؟

به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و تغییر رمز عبور و درج اطلاعات در این قسمت قابل انجام است.

4- ثبت اطلاعات اشیاء در کجای سامانه انجام می شود؟

به قسمت تعریف اشیا رجوع کرده و گزینه شناسنامه اموال را انتخاب سپس کلید افزودن و ارزش شی مورد نظر را انتخاب و اطلاعات شی مرحله به مرحله از قسمت تعریف شی، بارگذاری تصویر، شناسنامه به دست آوری، عمومی و تخصصی قابل ورود است.

5- حجم تصاویر قابل بارگذاری در سامانه چقدر است؟

تصاویر از ۵۰۰ کیلوبایت نباید بیشتر باشند.

6- اطلاعات چه نوع از اشیاء موزه ای در سامانه قابل درج است؟

اطلاعات اشیاء فرهنگی تاریخی، مطالعاتی، تقلبی و ثبتی غیر فرهنگی قابل ثبت است.

7- اطلاعات اشیاء تکراری از چه مسیری قابل کپی کردن است؟

به قسمت تعریف اشیاء مراجعه کرده و گزینه جایگذاری اطلاعات را انتخاب و شماره ای که قرار است اطلاعات آن را کپی کرده وارد و درشماره های مورد نظر در قسمت از و تا وارد کنید. دقت داشته باشید که اطلاعات یک شی در تنها در10 شماره اموالی و آن هم اطلاعات اولیه تعریف شی قابل کپی کردن است.

8- گزارش آماری ثبت ورود اطلاعات یک امین اموال یا امنای اموال از کجا قابل دریافت است؟

به گزینه گزارشات مراجعه و تاریخ مورد نظر، امین اموال و محل را انتخاب کرده و گزارش مورد نظر را می توانید مشاهده یا در قالب اکسل دریافت نمایید.

9- اطلاعات شناسنامه آسیب شناسی از کجا قابل ثبت است؟

بعد از ثبت شناسنامه عمومی شماره اموال مورد نظر را از لیست انتخاب و سپس گزینه شناسنامه آسیب شناسی انتخاب شود.

10- امکان گرفتن خروجی اکسل از اطلاعات اولیه اشیا از کجا قابل بارگذاری است؟

به قسمت تعریف اشیاء مراجعه و گزارش لیست اموال دارایی را انتخاب و شماره های اموالی را وارد و دکمه خروجی اکسل را بزنید.

شماره تماس
معاونت میزاث فرهنگی – خانم ملکوتی: 31751052(کد056)

 

 

 

سیاستها در خصوص دولت الکترونیک
سیاست‌های کلان درخصوص دولت الکترونیک

«در کلیه خدمات ارایه‌شده در سامانه میز خدمت، به هیچ وجه مدارک هویتی از شما اخذ نمی‌گردد.»

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی