گردشگری

امام جمعه شهرستان طبس: میراث‌فرهنگی شناسنامه و هویت یک منطقه است

امام جمعه شهرستان طبس در دیدار با پرسنل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس و تعدادی از فعالین گردشگری در محل نهاد امامت جمعه گفت: میراث‌فرهنگی شناسنامه و هویت یک منطقه است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حضرت حجه الاسلام و المسلمین تکمیلی ضمن استماع سخنان و دغدغه سرمایه‌گذاران و بهره‌بردارن حوزه گردشگری بیان کرد: در حوزه میراث‌فرهنگی که در واقع شناسنامه و هویت یک منطقه است، بحث حفظ، احیاء و معرفی بسیار مهم است و باید تلاش کنیم تا این پیشینه تاریخی کهن و گردشگری سالم و ظرفیت‌هایی که داریم را معرفی کنیم چرا که شهرستان طبس دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی است.
امام جمعه شهرستان طبس افزود: آداب و رسوم و فرهنگ بومی و محلی شهرستان بسیار غنی و ارزشمند است که باید به‌خوبی تقویت و ارائه شود، طبس دارای مردمانی خونگرم و دلسوز و مهربان است که این هم یک ظرفیت مهم است و باید با مدیریت و همکاری همه جانبه معرفی و تلاش شود تا آسیبی به مناطق گردشگری، فرهنگ غنی منطقه و سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران نرسد.
ایشان صنایع‌دستی طبس را بسیار زیبا و جذاب دانست و گفت: صنایع‌دستی محصول خاص جامعه محلی است که ویژگی‌های تاریخی و طبیعی در ایجاد آن موثر است و باید به‌دنبال تقویت آن باشیم.
محمد عرب رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس ضمن گرامیداشت جانباختگان حادثه معدن، انتصاب امام جمعه جدید شهرستان را تبریک گفت و گزارشی از وضعیت حوزه‌های سه‌گانه، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، مهمترین اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی ارائه داد و گفت: شهرستان طبس یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین شهرستان استان و دارای سبقه تاریخی طولانی است که ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، صنایع‌دستی متنوع و متعددی دارد.
او ادامه داد: علاوه بر ژئو پارک جهانی طبس سه کاروانسرای تاریخی شهرستان نیز به ثبت رسیده‌اند و یک مورد ثبت جهانی دیگر در مراحل نهایی تایید قرار گرفته که این نشان از غنای تاریخی و فرهنگی شهرستان طبس است.
عرب افزود: شهرستان طبس با باغ گلشن، ارگ طبس، بافت‌های تاریخی روستایی اصفهک، نایبند، دیهوک، کریت، پیرحاجات، حلوان و…، وجود رشته‌های متنوع صنایع‌دستی که قلم زنی خاص طبس و مس‌گری در کنار گیوه دوزی، پخل بافی، گلیم بافی، تولیدات سفال و سرامیک، خراطی، چرم دوزی، سبد بافی و… در کنار جاذبه‌های منحصربفرد در حوزه گردشگری که شامل ۷ روستای هدف گردشگری و دو منطقه نمونه گردشگری در کنار قطب گردشگری مذهبی شرق کشور یعنی آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم ع و… با تاسیسات فعال گردشگری که مجموعاً حدود ۷۰ مورد هستند، از شهرستان‌های پیشرو در زمینه گردشگری و صنایع مرتبط با این صنعت در شرق کشور است.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی