آذرماه، زمان برپایی نمایشگاه تخصصی صنایعدستی کشور در خراسان جنوبی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه تخصصی صنایعدستی کشور در استان در آذرماه خبر داد.
بهگزارش روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی، جواد اشرفی در جلسه برنامهریزی برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی صنایعدستی در استان، بیان کرد: «این نمایشگاه تخصصی که با حضور کلیه استانهای کشور به میزبانی خراسان جنوبی برگزار میشود، رویدادی بزرگ است.»
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه صنایعدستی از پیشرانهای اصلی توسعه اقتصادی است، برگزاری چنین نمایشگاهی را لازم خواند و تصریح کرد: «این نمایشگاه، آبروی استان است، لذا باید برای برپایی هر چهبهتر آن تلاش کنیم.»
معاون استاندار با ذکر این نکته که با اقدامات صورت گرفته و حمایتهایی که انجام شده، شاهد تحول در حوزه صنایعدستی استان هستیم، متذکر شد: «برگزاری چنین نمایشگاههایی به رونق صنایعدستی در استان کمک میکند.»
اشرفی به تشریح اهداف برپایی نمایشگاه پرداخت و گفت: «این نمایشگاه باهدف فروش و بازاریابی تولیدات صنایعدستی و آشنایی و معارفه عموم مردم با صنایعدستی مناطق مختلف کشور راهاندازی میشود.»
او ادامه داد: «افزایش خلاقیت و نوآوری در تولیدات و نیز آشنایی هنرمندان با آخرین دستاوردهای طراحی و تولید در صنایعدستی کشور نیز از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.»
معاون استاندار با تأکید بر اینکه زیرساختها و حمایتهای لازم برای حضور هنرمندان و صنعتگران استان در این نمایشگاه باید فراهم شود، متذکر شد: «هزینه کردن برای ایجاد چنین فرصتهایی، سرمایهگذاری است و کمک به زیرساختهای توسعه محسوب میشود.»
اشرفی افزود: «بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته و بهمنظور حمایت از فعالان این عرصه، از شرکتکنندگان در این نمایشگاه، بابت حضور و اجاره غرفهها، هزینهای دریافت نخواهد شد.»
او بابیان اینکه حضور در این نمایشگاه به رونق تولید صنایعدستی در استان کمک میکند، تصریح کرد: «نظارت بر نحوه عرضه صنایعدستی و نوع کالاهایی که در این نمایشگاه ارائه خواهد شد، به عهده ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان است.»
معاون استاندار تأکید کرد: «به دلیل اهمیت موضوع، لازم است از ظرفیتهای مختلف برای اطلاعرسانی و تبلیغات این نمایشگاه استفاده شود.»
اشرفی بر فضاسازی مناسب در محیط نمایشگاه و نحوه چینش غرفهها نیز تأکید کرد و گفت: «نمایشگاه باید ترغیبکننده باشد تا بتواند مخاطب خود را جذب کند.»
او ادامه داد: «در تبلیغات هم باید بهگونهای اقدام شود که هر فرد به مراجعه دوباره و ترغیب دیگران به حضور در نمایشگاه تشویق شود.»