Handicrafts

بازدید و نظارت بر دوره آموزش تخصصی صنایع‌دستی قاینات

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: دوره پیشرفته تخصصی آموزش حوله بافی سنتی که در روستای تیغدر در حال برگزاری است، مورد بازدید کارشناسان اداره قرار گرفت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: در دوره پیشرفته تخصصی آموزش حوله بافی سنتی که در روستای تیغدر تعداد 13 نفر هنرآموز شرکت کرده‌اند که در صورت کسب حد نصاب در آزمون عملی و کتبی، گواهینامه صادر خواهد شد.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی را ترویج هرچه بیشتر ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهرستان، جذب جوانان و علاقه‌مندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، رونق و توسعه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی بانوان و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
او برگزاری چندین دوره عمومی و تخصصی آموزش صنایع‌دستی دیگر بر اساس اعتبارات سال 1402 تا پایان شهریور را جزو برنامه‌های آینده این اداره اعلام کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی که گواهینامه قبولی دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای راه‌اندازی و تجهیز کارگاه خانگی از تسهیلات با قیمت مناسب بهره‌مند شوند.

Show More

Qaenat office

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish