Handicrafts

زیرساخت بازارچه صنایع‌دستی خضری تکمیل می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات از پرداخت هزینه تقویت ترانس برق بازارچه دائمی صنایع‌دستی و سوغات محلی در خضری دشت بیاض خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده گفت: همچنین هزینه امتیاز انشعابات آب بازارچه دائمی صنایع‌دستی و سوغات محلی خضری نیز از محل اعتبارات زیرساخت این اداره پرداخت شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات اضافه کرد: بازارچه دایمی صنایع‌دستی و سوغات محلی خضری دشت بیاض به عنوان اولین بازارچه دائمی شهرستان در سال ۹۶ طی سفر استاندار وقت به خضری دشت بیاض تصویب شد که در سال‌های گذشته، اعتباراتی برای پیشبرد آن هزینه شده و بر اساس آخرین برآورد تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
او ادامه داد: با انجام عملیات تقویت ترانس برق و نیز اتصال انشعابات آب بازارچه (که اکنون در قالب مجتمع بین‌راهی رفاهی است)، تا تکمیل طرح راهی نمانده است.
عباس‌زاده توضیح داد: زیرساخت برق بازارچه در سال‌های گذشته تأمین شده بود، اما در پی گسترش آن و اضافه شدن مجتمع بین راهی رفاهی، نیاز به تقویت ترانس برای فضاهای افزوده شده به وجود آمد که با تخصیص اعتبار، این مسأله حل شده است.
او گفت: همچنین برای رفاه حال مسافران و زائران، در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات زیرساخت، سرویس بهداشتی و حمام نیز در کنار مجتمع مذکور احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

Show More

Qaenat office

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish