Tourism

سفره‌خانه سنتی لاوین در بیرجند افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از افتتاح و بهره‌برداری سفره‌خانه سنتی لاوین به مناسبت هفته گردشگری با حضور مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین استانی خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه وردی گفت: سفره‌خانه سنتی لاوین، با مرمت و احیای بنای تاریخی خانه مصیب هاشمی با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتباری به میزان 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این سفره‌خانه سنتی برای 4 نفر بصورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند و ظرفیت پذیرایی از حدود 70 نفر را دارد.
او تصریح کرد: بنای تاریخی خانه مصیب هاشمی در زمینی به مساحت 560 متر با زیربنایی به میزان 3۰۰ مترمربع با قدمتی که به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول می‌رسد، در خیابان جمهوری 21 واقع شده است.
شاه‌وردی گفت: طرح مرمت و احیای این بنای تاریخی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تهیه و در شورای فنی اداره‌کل به تصویب رسید و مرمت و تجهیز شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: با افتتاح این سفره‌خانه تعداد سفره‌خانه های سنتی استان به 21 عدد می‌رسد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish