Tourism

برگزاری نخستین جلسه کمیته اسکان ستاد سفر خراسان جنوبی اسکان گردشگران متناسب با ماه مبارک رمضان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی گفت: اسکان مسافران  و گردشگران بایستی متناسب با ماه مبارک رمضان صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، هادی شاه وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی  در نخستین جلسه کمیته اسکان ستاد سفر که با حضور رؤسای کمیته‌های اسکان استان در روز سه شنبه 9 اسفندماه در سالن کنفرانس اداره‌کل برگزار شد؛ اظهار داشت: با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان، کمیته‌های اسکان ویژه نوروز متناسب با این ایام برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود پیک سفرهای نوروزی از 15 اسفند آغاز شود باید تمهیداتی اندیشیده شود تا خدمات ارائه شده منجر به ماندگاری مسافر و گردشگر در استان باشد.

شاه وردی افزود :هرساله تعداد زیادی از زائران مرقد مطهر حضرت رضا(ع) از استانهای جنوبی و مرکزی برای عزیمت به مشهد مقدس از استان خراسان جنوبی عبور می کنند که باید در خصوص ایجاد شرایط مناسب چه در بحث اسکان و چه در مباحث فرهنگی اقدامات مناسبی برای ماندگاری و اقامت آنها پیش بینی شود

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی  گفت:اماکن زیارتی مانند زائرسراها و امامزاده ها و… از اماکن مهم اسکان ما در این ایام مرتبط با ماه مبارک رمضان هستند و حتما باید با نظارت و بازرسی‌های منظم نسبت به خدمات‌دهی بهتر به مسافران نوروزی نگاه ویژه داشته باشند.

وی افزود: اداره آموزش پرورش در بحث اسکان و خدمات دهی اماکن علاوه بر اسکان به کارکنان آموزش پرورش به تمام مسافران، می تواند در بحث منشور عفاف و حجاب با نصب بنر در مدارس فرهنگ سازی کند تا بتوانیم بهترین خدمات و اسکان را به  مسافران و گردشگران در این ایام متناسب با ماه مبارک رمضان ارائه دهیم.

در ادامه، مدیران و رؤسای کمیته‌های اسکان در این جلسه از عملکرد و برنامه ریزی‌های انجام شده برای نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان گزارش ارائه شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد 80 اقامتگاه بوم گردی، 10 هتل ، 14 مهمان پذیر،2 مجموعه آبدرمانی ،2 کمپ اقامتی و 137 مدرسه تجهیز شده آماده ارائه خدمات اسکان به گردشگران و مسافران نوروزی هستند.شاه وردی افزود شهرداری های سطح استان نیز در بحث اسکان در 31 شهر زیرساخت های اقامتی را در پار کها و فضای های مناسب شهری و مسیرهای تردد آماده خواهند نمود.

او افزود مجموعه اوقاف استان نیز با دارا بودن 118 بقعه زیارتی طرح آرامش بهاری را در این اماکن مقدس انجام خواهد داد و امکان اسکان مسافرین را در تعدادی از این اماکن فراهم خواهد نمود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در بحث امنیت سفر نیز گفت:برخی محورهای مواصلاتی استان پرخطر هستند که بایستی با همراهی و همکاری پلیس راه و سایر کمیته ها محل هایی برای استراحت موقت خانواده ها و رانندگان مهیا شود تا شاهد کاهش میزان تصادفات جاده ای باشیم

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish