میراث‌فرهنگی

بررسی مشکلات آبگیری آب‌انبارهای شهر سرایان

مسئول میراث‌فرهنگی, گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان گفت: در جلسه‌ای مشکلات و موانع آبگیری آب انبارهای شهر سرایان در محل فرمانداری بررسی شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، تقی عیدی بیان کرد: دومین جلسه بررسی مشکلات و موانع آبگیری آب انبارهای شهر سرایان با حضور معاون عمرانی فرمانداری، رییس شورای شهرستان، رییس شورای شهر، شهردار سرایان و سایر مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار و مقرر شد اداره آب و فاضلاب شهرستان نسبت به ارائه پیشنهادها و مطالعات طرح لوله‌گذاری آب، آب‌انبارهای شهر سرایان اقدام کند.
مسئول میراث‌فرهنگی, گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان توضیحاتی از روند آبگیری آب‌انبارهای شهر سرایان را تشریح کرد و گفت: آبگیری آب انبارها در سرایان میراثی ماندگار از گذشتگان است که در آن جمعی از مردم این شهرستان با کمک هم، آبی را که از سال گذشته در آب انبارها باقی مانده است تخلیه و گل و لایی را که کف مخزن آب انبار انباشته شده تمیز می کنند. افرادی که برای تمیز کردن داخل مخزن انتخاب می شوند از طریق پنجره منتهی به مخزن، با طناب به داخل آن می روند. این آب‌انبارها زمستان هر سال پس از لایه‌روبی، با آب قنات‌ها پر می‌شوند تا اهالی شهرها بتوانند در تابستان از آب خنک آن برای آشامیدن استفاده کنند.
عیدی گفت: میرآب‌ها که دراجرای این سنت حسنه سهم بسزایی دارند و بدون هیچ چشم داشتی شب های سرد زمستان را به این مهم اختصاص می‌دهند، باید با همکاری و انجام برنامه‌ریزی مناسب و دقیق فعالیت در این بخش به نحوی انجام شود که به ثبت این اثر معنوی لطمه ای وارد نشود.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان سرایان

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان سرایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا