میراث‌فرهنگی

آسبادهای خراسان جنوبی به ثبت جهانی نزدیک‌تر می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: با حضور مدیر پرونده ثبت جهانی آسبادها در استان و بررسی مستندات درج پرونده جهانی آسبادها، روند ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: محمدحسن طالبیان، معاون پیشین میراث فرهنگی و مدیر تدوین پرونده‌های ثبت جهانی با حضور در استان از آسبادهای شهرستان بیرجند نهبندان و درمیان بازدید کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: پس از این بازدیدهای میدانی در نشستی با مدیر پرونده ثبت جهانی آسبادها، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، مدیر پایگاههای آسبادهای استان و کارشناس مربوطه، مستندات درج پرونده جهانی آسبادها بررسی شد.
او ادامه داد: در این بررسی مقرر شد در تعدادی از آسبادها، مرمت، آزاد سازی حرایم، فضا سازی و بازآفرینی اطراف آسبادها و … صورت گیرد و مقامات محلی نیز در مسیر ثبت جهانی آسبادها همراه شوند.
شاه‌وردی گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن 308 آسباد، پایتخت آسبادهای ایران است که از این تعداد 92 آسباد قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی را دارند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: استان با داشتن 9 اثر ثبت جهانی در 6 شاخه رکورددار ثبت آثار در فهرست میراث جهانی در کشور است و انشالله ثبت جهانی آسبادهای استان نیز باعث معرفی هرچه بهتر و بیشتر ظرفیت‌های بی نظیر استان در سطح جهانی خواهد شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی