میراث‌فرهنگی

سیمای بافت تاریخی شهر خوسف به زودی مرمت می شود

سیمای بافت تاریخی شهر خوسف بزودی مرمت و بازسازی می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف در نشست اعضا دفتر فنی میراث فرهنگی خراسان جنوبی به میزبانی شهرداری خوسف از آغاز مرمت سیمای بافت تاریخی خوسف از ابتدای سال آینده خبر داد و افزود: اعتبارات این طرح تامین شده و در مرحله نخست نماسازی خیابان مطهری و جداره سازی زمین های بلاصاحب کلید می خورد و شهرداری نیز نسبت به سنگفرش پیاده روها اقدام خواهد کرد.
علی صالحی اجرای طرح بازآفرینی بافت تاریخی را یکی از اقدامات مهم برای توسعه گردشگری در این شهرستان عنوان و ابراز امیدواری کرد طرح سنگفرش بخشی از بافت تاریخی که 4 ماه پیش با همکاری اداره راه و شهرسازی، شهرداری و دستگاههای خدمات رسان آغاز شده بود تا قبل از تعطیلات نوروزی به بهره برداری خواهد رسید.
وی با قدردانی از تعامل شهرداری خوسف در راستای حفظ منظر فرهنگی و احیاء بافت تاریخی گفت: باید در کنار مرمت تک بناها و سنگفرش معابر داخل بافت، نسبت به تغییر و بهبود سیمای منظر تاریخی نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.
مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوسف با بیان اینکه آینده گردشگری و میراث فرهنگی در این شهرستان بسیار روشن خواهد بود، گفت: در سالهای گذشته فعالیت های بنیادی و زیربنایی در بخش های میراث تاریخی و صنایع دستی در شهرستان انجام شده که بهره وری آن نه تنها امروز در سبد اقتصادی مردم قرار گرفته بلکه سهم آیندگان بیش از گذشتگان خواهد بود.
شهردار خوسف هم حفظ بافت تاریخی که نماد قدمت و سبقه شهرستان است را یکی از مهمترین رسالت های این نهاد اعلام کرد و گفت: برای مرمت و احیا این بافت در کنار میراث فرهنگی شهرستان هستیم و تمام توان خود را به کار می گیریم تا شرایط فعلی به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند.
سید مرتضی صبور افزود: با هدف کمک به میراث فرهنگی سنگفرش پیاده رو خیابان مطهری و آواربرداری بوسیله ماشین آلات شهرداری انجام خواهد شد تا کار سرعت گیرد.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان خوسف

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان خوسف
دکمه بازگشت به بالا