میراث‌فرهنگی

دو هزار و 200 نفر از موزه‌های میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی بازدید کردند

معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: از 25 اسفندماه تا پایان روز اول فرودین ماه 1402 تعداد دو هزار و 200 نفر از موزه‌های تحت مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بازدید کرده‌اند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، وحید بهفرنژاد با اشاره به اینکه هزار و 928 نفر از این افراد از موزه‌های باغ اکبریه بازدید کرده‌اند، بیان کرد: در خراسان جنوبی تعداد 10 موزه تحت مدیریت میراث فرهنگی استان قرار دارد.
معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از 10 موزه تعداد سه موزه در شهرستان بیرجند قرار دارد، ادامه داد: سه موزه نیز در قاین قرار دارد و شهرهای فردوس، سرایان، بشرویه و سرایان نیز هرکدام یک موزه تحت مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارند.
بهفرنژاد با اشاره به موزه‌های واقع شده در مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه افزود: در این باغ و عمارت موزه‌هایی چون موزه مردم‌شناسی شهر بیرجند قرار دارد که مورد استقبال بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان قرارگرفته است.
او یادآور شد: باغ اکبریه در نشست سی و پنجم یونسکو در سال 2011 میلادی به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و قبل از آن نیز در تاریخ دوم خردادماه 1278 با شماره ثبت 2326 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده بود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا