میراث‌فرهنگی

21 هزار بازدید از موزه‌های سطح استان خراسان جنوبی در نوروز 1402

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان جنوبی گفت: با شروع فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در خراسان جنوبی، 21 هزار نفر از موزه‌های سطح استان خراسان جنوبی از 27 اسفند 1401 تا 14 فروردین 1402 بازدید کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمزه حمزه بیان کرد: بیش از 10 هزار بازدید مربوط به موزه‌های وابسته به اداره‌کل، نزدیک به 10 هزار بازدید مربوط به موزه‌های خصوصی سطح استان و نزدیک به هزار بازدید مربوط به موزه‌های تحت پوشش سایر نهادها دولتی است.
مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان جنوبی گفت: در این ایام 7500 نفر از موزه‌های مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه بیرجند بازدید کردند که موزه باستان‌شناسی، موزه مردم‌شناسی و موزه مشاهیر و مفاخر ملی واقع در این مجموعه رتبه اول تا سوم را به خودبه‌خود اختصاص دادند.
حمزه افزود: در میان موزه‌های وابسته و تحت پوشش شهرستانی، موزه مردم‌شناسی فردوس واقع در حمام تاریخی خیروز با آمار بازدید بیش از 1200 نفری بالاترین رتبه و موزه مردم‌شناسی طبس واقع در موقوفه عمادالملکی معروف به «باغ خان» در جایگاه بعدی قرار گرفت.
او افزود: از بین شش موزه خصوصی استان، موزه‌ ژئوپارک طبس، موزه عروسک و موزه لباس و منسوجات سنتی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم آمار بازدیدکنندگان نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند.
حمزه در پایان افزود: 18 موزه فعال در سطح استان دایر است که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نوروز 1402، به‌منظور ارائه خدمات مناسب به بازدیدکنندگان، 20 نفر راهنمای موزه در این اماکن مستقر کرد و ویژه‌برنامه‌های متنوع تحت عنوان نوروزگاه را در تعدادی از این موزه‌ها تدارک دید که مورد استقبال بسیار خوب گردشگران واقع شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا