میراث‌فرهنگی

۵۰ عکاس غیربومی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی را روایتگری می‌کنند

دبیر جشنواره ملی عکس میراث ماندگار اظهار کرد: ۵۰ عکاس غیربومی خراسان جنوبی برای شرکت در جشنواره ملی عکس میراث ماندگار دعوت شده‌اند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، میترا محمدی، امروز سه‌شنبه دوم خرداد 1402 گفت: ۵۰ عکاس غیربومی خراسان جنوبی برای شرکت در جشنواره ملی عکس میراث ماندگار دعوت شده‌اند.
دبیر جشنواره ملی عکس میراث ماندگار با اشاره به اینکه لنز دوربین این عکاسان جاذبه‌های طبیعت و گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی (معماری) خراسان جنوبی را ثبت خواهد کرد، بیان کرد: این عکاسان درمجموع ۴ روز در استان عکاسی خواهند کرد.
محمدی ادامه داد: این عکاسان از نقاط مختلف کشور چون کیش، کرمانشاه، خراسان رضوی، همدان، بجنورد، سبزوار، سیستان و بلوچستان و شهرکرد مهمان مردم مهمان‌نواز خراسان جنوبی خواهند بود تا در این رقابت هنری ارزشمند شرکت کنند.
او بیان‌ کرد: از این چهار روز، عکاسان دو روز را در بیرجند عکاسی کرده و دو روز دیگر را به سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی سفر خواهند کرد.
دبیر جشنوار ملی عکس میراث ماندگار اظهار کرد: افتتاحیه این جشنواره ساعت هشت صبح روز جمعه پنجم خردادماه در محل باغ و عمارت زیبای رحیم‌آباد خواهد بود و مراسم اختتامیه را نیز روز نهم خرداد برگزار می‌کنیم.
محمدی بابیان اینکه اسامی عکاسان بومی که در این رویداد شرکت خواهند کرد نیز امروز دوم خرداد اعلام می‌شود، بیان کرد: ازآنجایی‌که عکاسان غیربومی باید برای سفر و رزرو بلیط برنامه‌ریزی کنند اسامی آنان زودتر اعلام شده است.
او یادآور شد: این جشنواره درمجموع در بخش صنایع‌دستی ۱۵، در بخش معماری و میراث فرهنگی ۱۹ و در بخش طبیعت و گردشگری ۱۷ برگزیده خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا