میراث‌فرهنگی

بافت دیهوک میزبان جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: دورهمی اهالی شهر دیهوک در بافت تاریخی دیهوک به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی و دهه کرامت برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: بازی‌های بومی و محلی، جشنواره بادبادک‌ها، اسب‌سواری و کالسکه سواری، نقاشی با موضوع بافت و خانه‌های تاریخی برای کودکان، آواها و نواهای محلی و معرفی پوشش محلی همراه با اهداء جوایز در بخش‌های مختلف به مناسبت گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی و دهه کرامت با حضور پرشور مردم و مسئولین در شهر دیهوک برگزار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس در جمع اهالی دیهوک از مرمت اضطراری قسمتی از بافت تاریخی خبر داد و گفت: بافت تاریخی ارزشمند دیهوک که با شماره 33710 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده ظرفیت بسیار بالایی درزمینهٔ گردشگری دارد و مرمت این بافت ارزشمند فقط با کمک و همراهی خود مردم امکان‌پذیر است.
عرب بیان کرد: علاوه بر جشنواره فرهنگی شهر دیهوک، بازدید رایگان مردم در روز جهانی موزه از موزه‌های سطح شهرستان، بازدید شهرداران کل استان از موزه و بناها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان، بازدید دانش‌آموزان از بافت تاریخی روستای اصفهک و … از اهم برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در شهرستان طبس بوده است.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان طبس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا