صنایع‌دستی

استقبال پرشور مردم از پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی با استقبال پرشور و کم‌سابقه مردم روبرو شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه 1401 اظهار داشت: صنعتگران و هنرمندان ۲۷ استان کشور در این نمایشگاه حضور داشتند و صنعتگران محصولات صنایع‌دستی در گروه‌هایی ازجمله منسوجات سنتی، بافته‌های داری و غیرداری، سنگی، چوبی و حصیری، آبگینه، صنایع دریایی، فلزی، رودوزی‌های سنتی، محصولات دستی چرمی و سفال و سرامیک در نمایشگاه صنایع‌دستی عرضه کردند که با استقبال خوب و پرشور مردم مواجه شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی باعث رونق این عرصه، ترویج و فرهنگ‌سازی برای معرفی بهتر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و نیز ارتقای ارتباط مخاطبان با این آثار است.
شاه‌وردی هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها را معرفی صنایع‌دستی، حمایت از هنرمندان و فعالان این عرصه، درآمدزایی و کارکرد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی دانست و افزود: پیگیری این اهداف برای اعتلای جایگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، ضرورتی مهم است.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا