صنایع‌دستی

صنایع‌دستی باید بازوی اقتصادی خراسان جنوبی شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل شرکت‌های تعاونی شهرستان بیرجند گفت: صنایع‌دستی باید بازوی اقتصادی خراسان جنوبی شود
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی هادی شاه‌وردی بیان کرد: با کمک شرکت‌های تعاونی‌های استان و اتخاذ سازوکارهای مناسب و عملی باید زمینه برای جهش اقتصادی و درآمدی از طریق معرفی و فروش محصولات ارزشمند صنایع‌دستی استان فراهم شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی، از صنایع‌دستی به‌عنوان یک بخش مهم در تولید کشور نام برد و بر حمایت همه‌جانبه از هنرمندان، فعالان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی تأکید کرد.
شاه‌وردی افزود: مقوله صنایع‌دستی در ۲ بخش تولید و فروش محصولات حائز است و هر دو بخش باید تقویت شود.
او ادامه داد: باید از تمام ابزارها برای معرفی صنایع‌دستی به‌عنوان یک ظرفیت فرهنگی، هنری و اقتصادی بهره برد و این ظرفیت اصیل، ارزشمند و تاریخی استان را به مردم و بازارهای جهانی به‌خوبی معرفی کرد.
در این نشست، مدیران عامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان و شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه صنایع‌دستی شهرستان بیرجند، به بیان دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداختند.
بازار فروش، گرانی مواد اولیه، مبحث بیمه، تسهیلات، صادرات و زیرساخت‌های آن ازجمله دغدغه‌های مشترک فعالان این حوزه بود که به آن اشاره شد.
قریب به 60 شرکت تعاونی در استان خراسان جنوبی در حوزه صنایع‌دستی به ثبت رسیده‌اند که درصد بالایی از این شرکت‌های تعاونی روستایی بوده و با مشارکت بانوان به تولید انواع محصولات صنایع‌دستی می‌پردازند.
عمده شرکت‌های تعاونی ثبت‌شده در گروه‌های صنایع‌دستی بومی و مزیت دار استان نساجی سنتی، بافته‌های داری و تراش سنگ است.

 

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا