گردشگری

پذیرایی از میهمانان نوروزی با افطاری ساده در طبس، قطب گردشگری مذهبی شرق کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دبیر ستاد سفر شهرستان طبس گفت: مسافران نوروزی هر شب مهمان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس می‌شوند و متوسط بیش از ۳۰۰ نفر در این مکان افطار می‌کنند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: شهرستان طبس بعنوان سومین ژئو پارک جهانی کشور، دیار نخل و نارنج و نرگس و سرزمین کاروانسراهای جهانی و روستاها و بافت‌های تاریخی شگفت‌انگیز در کنار کویرهای رویای و مناظر بکر طبیعی و تاریخی ، برای میزبانی از مسافران نوروزی آمادگی لازم را دارد و هماهنگی‌های لازم با دستگاه های مربوطه انجام شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: ستاد سفر شهرستان به ریاست فرماندار ویژه شهرستان تشکیل شده و کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد، تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران و گردشگران را اندیشیده‌اند.
عرب با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز، بیان کرد: مصوبه شورای فرهنگ عمومی و مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، منشور فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان است و فعالیت این ستاد در چارچوب مشخص و با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و رفاه حال مسافران و گردشگران برنامه‌ریزی و در حال انجام است.
اوگفت: شهرستان طبس با وجود بارگاه منور حسین بن موسی الکاظم (ع) به‌عنوان قطب گردشگری مذهبی شرق کشور و چهارمین شهر مذهبی کشور شناخته می شود و امسال با درایت و برنامه‌ریزی آستان مبارک، مسافران نوروزی هر شب میهمان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) هستند و هر شب به طور متوسط بیش از 300 نفر در این مکان مقدس افطار می کنند و پذیرایی می‌شوند.
عرب تصریح کرد: همچنین در محل بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی خیرین سنت حسنه افطار را زنده نگه می‌دارند.
او برگزاری برنامه مذهبی و محفل انس با قرآن در محل باغ تاریخی گلشن و سایر اماکن مذهبی، نوروزگاه و جشنواره‌های روستایی با حفظ و رعایت شئون ماه مبارک رمضان ، اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در مناطق گردشگری و … را از دیگر برنامه‌های ‌این ایام برشمرد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا