گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی: ظرفیت‌های استان به‌صورت وبیناری به جهان معرفی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از معرفی ظرفیت‌های استان به‌صورت وبیناری ابتدا به کشور ویتنام و سپس به سایر کشورها با همکاری و مشارکت نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز شنبه 25 فروردین‌ماه 1403 در نشست رونمایی از پوستر و برنامه‌ریزی وبینار معرفی توانمندی‌های گردشگری، تجاری و دانش بنیان استان به کشور ویتنام بیان کرد: استان ظرفیت‌های خوبی برای معرفی به گردشگران داخلی و خارجی دارد که با همکاری نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با برگزاری وبینارهای متعدد درصدد معرفی و جذب گردشگر خارجی به استان هستیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: براساس مذاکراتی که با نمایندگی وزارت امور خارجه انجام شد درصدد هستیم کشورهایی که می‌توانند اهداف خوبی برای استان در حوزه گردشگری داشته باشند را جذب کنیم.
او ادامه داد: استان دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در حوزه گردشگری، تاریخی و طبیعی است ولی نبود معرفی و شناخت این ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها به جهان ما را رنج می‌دهد لذا تصمیم داریم این ظرفیت‌ها را از طریق برگزاری وبینارهای مختلف معرفی کنیم.
شاه‌وردی تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که وزارت امور خارجه در زمینه لغو یک‌طرفه روادید برای بسیاری از کشورهای جهان انجام داده زمینه برای ورود گردشگران خارجی فراهم شده است.
افسانه ابراهیمی رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی نیز گفت: با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی و برگزاری وبینارهای مختلف با کشورهای خارجی، ابتدا ظرفیت‌های استان به شرق آسیا و به مرور در سایر کشورهای جهان معرفی می‌شود.
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با اشاره به شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: در سال جاری با جدیت بیشتر از گذشته حوزه گردشگری استان را با مشارکت مردمی پیگیری می‌کنیم.
او با بیان اینکه توجه به گردشگری منافع زیادی برای کشور و به تبع استان دارد افزود: اشتغال‌زایی، ارزآوری، توسعه اقتصادی و زمینه‌سازی برای شناخت گردشگران خارجی از استان، جذب سرمایه‌گذار و ‌تجارت خارجی از جمله این مزایا است.
ابراهیمی ضمن قدردانی از همکاری و استقبال اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای برگزاری سلسله وبینارهای معرفی توانمندی‌های استان گفت: بدون شک این استقبال سبب ایجاد انگیزه و ابتکار در حوزه گردشگری و زمینه ساز ورود گردشگران خارجی به استان خواهد شد.
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی عنوان کرد: برای جذب گردشگران خارجی در حوزه‌های جغرافیایی زیادی می‌توان کار کرد اما ابتدا شرق آسیا و کشور ویتنام را به دلیل برخی مشابهات انتخاب کردیم و سفارتخانه مذکور پای کار است.
او گفت: فضا و زمینه برای جذب گردشگران شرق آسیا به خراسان جنوبی فراهم است و می‌توان با اتحاد و همدلی بین دستگاه‌های متولی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان را به بهترین نحو معرفی کرد.
ابراهیمی ادامه داد: در سال‌های بعد از افزایش تحریم‌ها بیشترین آمار گردشگران خارجی ایران مربوط به حوزه شرق آسیا بوده که بیشتر استان‌های تهران، اصفهان و فارس را انتخاب کردند اما اکنون گردشگران خارجی به دنبال کشف جاذبه‌های استان‌های دیگر هستند.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی یادآور شد: فرصت مغتنمی فراهم شده تا ظرفیت‌های گردشگری ناشناخته‌ استان به گردشگران خارجی معرفی شود لذا شرق ایران با تمرکز بر استان خراسان جنوبی در اولویت معرفی قرار گرفته است.
او گفت: با برگزاری وبینارهای مختلف زمینه برای ارتباطات آینده شرکت‌های دانش بنیان، گردشگری و سایر حوزه‌ها با همدیگر فراهم می‌شود و در آینده با امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد نسبت به تبادل گردشگر اقدام خواهد شد.
ابراهیمی افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی بین کشورهای خارجی با استان یا شهرستان‌ها در قالب وبینارها پیش‌بینی شده و در اولویت اجرا قرار می‌گیرد.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به گستردگی و تنوع حوزه‌های گردشگری، سلیقه گردشگران خارجی مشخص و شناخته شده که براساس آن بسته‌های گردشگری را فراهم می‌کنیم.
او اظهار کرد: در حوزه جذب گردشگر با استان‌های دیگر در رقابت هستیم و همین موضوع در خصوص کشور نیز صدق می‌کند لذا باید با همکاری، هم‌افزایی و مشارکت بین دستگاهی و ارائه برنامه‌های منسجم و غنی گردشگران را به این سمت جذب کنیم چون جذب حتی یک گردشگر سفیری برای استان یا کشور محسوب می‌شود.
ابراهیمی گفت: اگر قرار است با مشارکت مردم جهش تولید در استان محقق شود از بخش خصوصی نیز انتظار داریم به صورت جدی پای کار باشد، هیچ‌گونه توقع مالی نداریم و انتظار داریم ما را یاری کنند تا بسته گردشگری منسجم از استان ارائه دهیم.
در پایان این نشست از پوستر وبینار معرفی توانمندی‌های گردشگری، تجاری و دانش بنیان استان خراسان جنوبی به مخاطبان کشور ویتنام رونمایی شد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا