گردشگری

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با توسعه پایدار در روستای افین

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: کارگاه یک‌روزه آموزشی آشنایی با توسعه پایدار برای جامعه محلی روستای هدف گردشگری افنی شهرستان زیرکوه برگزار شد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی بیان کرد: با توجه به اینکه پرونده روستای افین به عنوان سه روستای منتخب استان به منظور کاندید جهانی شدن ۲۰۲۵ میلادی همراه با خور و چنشت تدوین و به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شده است، اقداماتی از قبیل توسعه دسترس‌پذیری، راه‌اندازی وب سایت، نصب تابلوهای راهنما در این روستا در دستور کار قرار گرفته است.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع خراسان جنوبی افزود: در این راستا کارگاه آشنایی با توسعه پایدار با حضور گسترده جامعه محلی برگزار شد و در این کارگاه فعالین صنعت گردشگری و کشاورزی با نمونه‌های جهانی روستاهای گردشگری، نحوه تدوین کلیپ‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط آشنا شدند.
او ادامه داد: در پایان این کارگاه مقرر شد با حمایت بخش دولتی و فرماندار، بخشدارو دهیار روستا اقدامات موثری به منظور دستیابی به اهداف فوق الاشاره انجام شود.
عربی خاطر نشان کرد: روستای افین به عنوان پایتخت تولید زرشک بی‌دانه در دنیا شناخته می‌شود و این مزیت نسبی در کنار زنجیره ارزش گردشگری موجود این روستا را به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در خراسان جنوبی تبدیل کرده است.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان زیرکوه

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان زیرکوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی