گردشگری

بازدید معاون گردشگری خراسان جنوبی از پروژه‌های حوزه گردشگری شهرستان بشرویه

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در سفر به شهرستان بشرویه از تعدادی از پروژه‌های گردشگری این شهرستان بازدید و از نزدیک با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفتگو کرد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی از روند مرمت اقامتگاههای بومگردی فولادی و وکیل زاده که مالکین هر واحد یک میلیارد ریال ازتسهیلات تبصره ۱۸ برای مرمت این دو بنا تاریخی استفاده کرده‌اند، بازدید کرد.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع خراسان جنوبی از روند عملیات عمرانی مجتمع گردشگری نوری نیز بازدید و درخواست‌های سرمایه‌گذار از جمله اعطای تسهیلات برای سرعت‌دهی به فرایند عملیات ساختمانی و بهره‌برداری از فاز اول مجتمع تا پایان سال را شنید و قول همکاری با سرمایه‌گذار پس از پیشرفت حداقل عملیات احداثی را داد.
او در ادامه از واحدگردشگری سلامت بشرویه که نمونه‌ای از واحدهای منحصربفرد در حوزه گردشگری به حساب می‌آید بازدید کرد و به سرمایه گذار این واحد پس از اخذ مجوزهای اولیه قول حمایت داد.
عربی در ادامه به دو خانه تاریخی سجادی و خزائی از خانه‌های شاخص دوره افشاریه بافت تاریخی بشرویه سر زد و پس از بررسی، قابلیت این دو خانه واجد ارزش برای اخذ مجوزهای اولیه راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی را به مالکین اعلام کرد.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع خراسان جنوبی در پایان سفر خود ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: ما تمام تلاش خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم و تاسیساتی که فرایند احداث یا مرمت آن‌ها دارای پیشرفت فیزیکی قابل قبول باشد و یا آن دسته از تاسیساتی که در مرحله تجهیز قرار دارند می‌توانند از تسهیلات تبصره‌ای و یا فنی و اعتباری بهره‌مند شوند.
شهرستان بشرویه هم اکنون دارای ۱۷ واحد گردشگری دارای پروانه بهره برداری و ۱۱ واحد دارای مجوزهای اولیه است که یا در مرحله تحویل زمین از اراضی ملی یا در مرحله ساخت واحدهای احداثی و یا در مرحله مرمت واحدهای تاریخی تبدیلی است.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان بشرویه

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان بشرویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی