گردشگری

معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری شهرستان سرایان به مسافران نوروزی

در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرایان ویژه نوروز 1402، بر برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری شهرستان سرایان به مسافران نوروزیر تاکید شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرایان ویژه نوروز با حضور فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان و جمعی از اعضای کمیته‌های ستاد خدمات اجرایی سفر در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.
تقی عیدی مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان به‌عنوان دبیر ستاد با ارائه گزارشی از سال گذشته و تقدیر و تشکر از فعالیت‌های اعضای ستاد، عید نوروز را فرصت مناسبی برای معرفی شهرستان دانست و بر ایجاد زیرساخت مناسب برای معرفی شهرستان و اهمیت کار ستاد و استقرار پایگاه‌های اورژانس، هلال‌احمر، توجه به آماده‌سازی پارک‌ها و مساجد، بررسی وضعیت جایگاه‌های سوخت، تشکیل کمیته‌های ستاد، پیش‌بینی کشیک اصناف و ارگانها و نهادهای دولتی تاکید کرد.
سید یاسر رضوی حیدری فرماندار سرایان ضمن تقدیر و تشکر از نحوه عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی ستاد و فعالیت‌های دبیر ستاد، علت زود برگزار شدن جلسه را برنامه‌ریزی مناسب و بهره درست از دستگاه‌های خدمات رسان ستاد که نیاز به زمان مناسب دارد عنوان کرد.
فرماندار سرایان از گردشگری به‌عنوان یک صنعت مهم یاد کرد که از چند بخش تشکیل شده و گفت: یکی از بخش‌های این صنعت بخش زیرساخت گردشگری است که خوشبختانه شهرستان سرایان از این پتانسیل برخوردار است و نیازمند برنامه‌ریزی به‌صورت نرم‌افزاری است.
رضوی حیدری تأکید کرد: ما باید انگیزه، تسهیلات و مقدمات سفر را پیش‌بینی کنیم که نیازمند زمان بیشتر است و اعضای ستاد پیگیر منابع مالی برخی از اقدامات زمان‌بر باشند که تا اوایل اسفند باید محقق شود.
او همچنین بر تبلیغات محیطی تأکید کرد و گفت: فلسفه حضور ما در این جلسه آسایش و آرامش برای مسافرین نوروزی است تا بتوانیم با خدمات لازم از ظرفیت‌هایی که در شهرستان است از مسافرین نوروز استقبال کنیم.
فرماندار در بحث بازرسی و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به مسافرین توسط اعضای ستاد و کمیته‌ها تأکید کرد و گفت: نظارت بیشتر و بهتر از مراکز ارائه‌دهنده خدمات به مسافرین تأثیر بسزایی در این امر خواهد داشت و باید عرضه مواد غذایی، رستوران‌های شهر، روستا، نرخ و کیفیت خدمات و رعایت مسائل مربوط به بهداشت و سلامت مردم و مهیا کردن مساجد و اماکن بین‌راهی برای انجام فریضه نماز و استراحت مسافرین نوروزی فراهم شود.
رضوی حیدری همچنین بر اعمال نظارت‌های لازم بر مراکز بین‌راهی و مراکز اقامتی، استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در مسیرها و محورهای مواصلاتی و فعال‌سازی کامل مراکز اورژانس، داروخانه‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مسافرین نوروزی به‌صورت شبانه‌روزی در زمان تعطیلات نوروز تأکید کرد.
او گفت: برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و استفاده از این ظرفیت‌ برای توسعه گردشگری، الزام همه دستگاه‌ها و نهادهای تابعه به احترام و تکریم مردم،‌ استفاده از شیوه‌های نوین برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری شهرستان و ایجاد امکانات مناسب برای آشنایی بیشتر مردم عزیز از اقدامات و خدمات ارزنده و تأثیرگذار واحدهای اجرایی در حوزه‌های مختلف برای ایام نوروز است.
در ادامه مسئولین کمیته‌ها گزارشی از برنامه‌ها انجام شده و در دست اقدام خود ارائه و پیشنهاد‌ها و برنامه‌هایی را مطرح و مصوب کردند.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان سرایان

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان سرایان
دکمه بازگشت به بالا