گردشگری

14 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سرایان بازدید کردند

مسئول میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان از بازدید 14 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سرایان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، تقی عیدی بیان کرد: شهرستان سرایان جاذبه‌های فراوانی چون روستای هدف گردشگری مصعبی و کریمو، باغستان چرمه، دشت لاله بسطاق و کویر سه قلعه، و خانه‌های تاریخی دارد.
مسئول میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان ادامه داد: برخی از این جاذبه‌ها چون دشت بسطاق برای همین ایام نوروز است که گل‌های زیبا در این دشت می‌رویند و روح انسان با دیدن این شگفتی‌ها تازه می‌شود.
او با اشاره به ظرفیت کویر سه قلعه در سرایان برای رصد ستارگان و بحث نجوم بیان کرد: سه قلعه تاریک‌ترین آسمان ایران را دارد که برای علاقه‌مندان به نجوم جذابیت خود را دارد.
عیدی با اشاره به اینکه در کویر سه قلعه پنج اقامتگاه بوم گردی فعالیت دارد، ادامه داد: همه امکانات برای رصد ستارگان فراهم شده است.
او بابیان اینکه از 17 اسفندماه تا اول فروردین، 14 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان سرایان بازدید کردند، گفت: درمجموع در شهرستان 50 اثر شاخص تاریخی و صنایع‌دستی برای بازدید در ایام تعطیلات نوروز 1402 آماده است.
مسئول میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان یادآور شد: در ایام نوروز سه بازارچه صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان سرایان برپا است که این بازارچه در شهرهای سه قلعه، آیسک و سرایان راه‌اندازی شده است.
عیدی افزود: 15 اقامتگاه بوم گردی نیز در شهرستان سرایان طی ایام نوروز به مسافران و گردشگران ارائه خدمت می‌کنند.

مشاهده بیشتر

نمایندگی شهرستان سرایان

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان سرایان
دکمه بازگشت به بالا