گردشگری

۲۵۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و گردشگری قاین بازدید داشتند

از ۱۷ اسفند ماه تاکنون؛

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاین گفت: از ۱۷ اسفند تا یک فروردین ماه، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی،صنایع دستی، سلامت، موزه ها و تفریحی بازدید داشتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس زاده با اشاره به جاذبه های گردشگری قاین بیان کرد: هر ساله حجم بالایی از مسافران نوروزی، از مناطق و روستاهای گردشگری بازدید می کنند.

وی ادامه داد: از ۱۷ اسفند تا یک فروردین ماه، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی،صنایع دستی، سلامت، موزه ها و تفریحی بازدید داشتند.

عباس زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مهیا سازی مناطق گردشگری برای مسافران بیان کرد: موزه مردم‌شناسی که در منزل تاریخی سلطانی قاین واقع شده، با اضافه شدن دو غرفه با عنوان مطبخ، مشخص کردن غرفه آموزش، تغییر اتاق مدیریت، تدابیر حفاظتی مناسب‌تر و هم‌چنین اضافه شدن دو چشمه سرویس بهداشتی برای رفاه حال مراجعان، میزبان گردشگران است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قاینات با اشاره به موزه مشاهیر بیان کرد: علاوه بر تغییرات ماهوی، ویترین‌های موزه نیز به‌ طور کلی نوسازی و تعویض شده که نمای تازه‌ای به خود گرفته است.

عباس‌زاده ادامه داد: عملیات مرمتی در موزه آب قاین به‌عنوان تنها موزه آب استان هم شامل تعبیه اتاقک متصدی، آجر فرش محوطه و گنبد، کاه‌گل دیوارها و افزایش تدابیر حفاظتی بوده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر موزه‌های نام برده، موزه خصوصی عکس قاین در محل منزل تاریخی مرحوم صمدی به‌عنوان اولین عکاس استان، در ایام نوروز آماده بازدید علاقه‌مندان است.

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان قاینات

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان قاینات
دکمه بازگشت به بالا