Cultural Heritage

جذب سرمایه‌گذار و تسهیل در سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین اهداف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جذب سرمایه‌گذار را فرصتی بی‌بدیل برای رونق گردشگری استان برشمرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری مهم‌ترین رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی در دیدار سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) استان گفت: خراسان جنوبی با داشتن بیش از هزار و 10 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر اثر تاریخی شناسایی شده و 6 اثر جهانی، یکی از استان‌های با پیشینه‌ی کهن و عظیم در ایران است که نشان از اصالت این استان دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: در صورت جذب سرمایه‌گذار، گردشگران با ارائه خدمات مطلوب روبه‌رو می‌شوند و رونق گردشگری تاثیرات شگرفی در رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش سطح درآمد مردم و رونق بازار صنایع دستی و … خواهد داشت.
شاه‌وردی در این دیدار گزارشی از روند توسعه گردشگری استان را ارائه کرد و گفت: گردشگری در استان حرکت رو به رشدی دارد و برنامه‌های خوبی اجرا شده و در حال اجرا است که این حرکت همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط را نیاز دارد.
سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) استان گفت: خراسان جنوبی با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی خود می‌تواند به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری کشور معرفی شودولی فعال کردن این ظرفیت‌ها و بهره‌برداری اقتصادی از آنها نیازمند جذب سرمایه گذاراز خارج از استان، سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران بومی، حمایت از سرمایه‌گذاران موجود، تسهیل در امر سرمایه‌گذاری، تسهیل در روند اجرای پروژه‌ها و فراهم سازی زیرساخت‌ها است.
ایشان ضمن بیان اینکه با حمایت از سرمایه‌گذاران می‌شود چشم انداز نوینی را برای توسعه استان رقم زد و این حمایت از سرمایه‌گذاران، احیای زیرساخت‌های صنعت گردشگری را به دنبال دارد، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یک چرخه‌ و زنجیره‌ی پیوسته است که بخش‌های مختلف دولتی و خصوص باید با همکاری و هماهنگی مشترک آن را به نتیجه و ثمره‌ نهایی برسانند. بدون شک تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید برای تسهیل و تسریع در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مشارکت فعال داشته باشند.
معرفی استان در جهت شاخص‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعیین و هدف‌گذاری برای رشد و توسعه گردشگری استان، حفظ اشتغال در صنایع‌دستی استان، حفظ میراث‌فرهنگی و نگهداری از بناهای تاریخی و آثار ثبتی مهمترین موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish