Handicrafts

راه‌اندازی 10 غرفه بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان خوسف

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت: بازارچه صنایع‌دستی تعطیلات نوروزی در شهرستان خوسف با 10 غرفه راه‌اندازی می‌شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علی صالحی در نشست هماهنگی راه‌اندازی بازارچه نوروزی با حضور هنرمندان گفت: با همکاری شهرداری خوسف 10 غرفه موقت در قالب بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهر روبه‌روی پمپ گاز ایجاد می‌شود.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف افزود: در این بازارچه علاوه بر عرضه انواع صنایع‌دستی ازجمله مله بافی، حوله بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سفالگری، جاجیم‌بافی، صنایع چوبی و سوغات محلی، تولیدات زنده هنرمندان نیز در رشته‌های مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد.
صالحی بابیان اینکه شهرستان خوسف از بازارچه دائمی صنایع‌دستی برای عرضه محصولات هنرمندان محروم است، گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد آغاز ساخت طرح بازارچه صنایع‌دستی باشیم.
اوخوسف همچنین از آغاز طرح تغییر کاربری و توسعه قلعه خوسف به‌عنوان طرح گردشگری و جانمایی کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی در سال آینده در صورت تأمین اعتبار و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان خبر داد.
صالحی از دهیاری‌ها و بخشداران خواست نسبت به راه‌اندازی میز محصولات در ورودی روستاها برای عرضه تولیدات هنرمندان به مسافران و گردشگران اقدام کنند.
در این نشست هنرمندان نقطه نظرات، مشکلات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند و خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر، فراهم شدن امکانات و حمایت همه‌جانبه مسئولان شهرستانی و استانی از هنرمندان شدند.

Show More

Khoosf representation

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نمایندگی شهرستان خوسف
Back to top button
en_USEnglish