گردشگری

سفره‌خانه سنتی لاوین در بیرجند افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از افتتاح و بهره‌برداری سفره‌خانه سنتی لاوین به مناسبت هفته گردشگری با حضور مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین استانی خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه وردی گفت: سفره‌خانه سنتی لاوین، با مرمت و احیای بنای تاریخی خانه مصیب هاشمی با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتباری به میزان 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این سفره‌خانه سنتی برای 4 نفر بصورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند و ظرفیت پذیرایی از حدود 70 نفر را دارد.
او تصریح کرد: بنای تاریخی خانه مصیب هاشمی در زمینی به مساحت 560 متر با زیربنایی به میزان 3۰۰ مترمربع با قدمتی که به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول می‌رسد، در خیابان جمهوری 21 واقع شده است.
شاه‌وردی گفت: طرح مرمت و احیای این بنای تاریخی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تهیه و در شورای فنی اداره‌کل به تصویب رسید و مرمت و تجهیز شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: با افتتاح این سفره‌خانه تعداد سفره‌خانه های سنتی استان به 21 عدد می‌رسد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
fa_IRفارسی