مدیرکل

آغاز دومین جشنواره ملی عکس میراث‌ ماندگار خراسان جنوبی

دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی با حضور ۶۴ عکاس بومی و غیر بومی از سراسر ایران آغاز شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی صبح امروز جمعه ۵ خردادماه ۱۴۰۱ افتتاحیه دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی با حضور مقامات استانی و عکاسان دعوت شده به این جشنواره برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در آیین افتتاحیه این جشنواره که در باغ و عمارت تاریخی رحیم‌آباد بیرجند برگزار شد گفت: دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی با هدف ثبت تصاویری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، صنایع دستی و تاریخی میراث‌فرهنگی استان برگزار شده است.

هادی شاه‌وردی افزود: ما چند روزی میزبان عکاسان از سراسر ایران خواهیم بود تا بتوانیم بخشی از جاذبه های مغفول مانده استان را که کمتر معرفی شده اند با دستان هنرمند عکاسان در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

او ادامه داد: خراسان جنوبی سرزمین ناشناخته‌هاست و ثبت ۵ اثر جهانی و در دست ثبت بودن ۲ اثر دیگر در فهرست آثار جهانی و از طرفی ثبت ملی هزار و ده اثر از این استان نشان دهنده ظرفیت های بی‌نظیر استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت ۵۰ عکاس غیر بومی برای شرکت در جشنواره ملی عکس میراث ماندگار دعوت شده‌اند و به همراه ۱۴ عکاس بومی به مدت چهار روز از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان عکاسی خواهند کرد که ۲ روز در بیرجند و ۲ روز دیگر مهمان سایر شهرستان‌های استان هستند.

شاه‌وردی بیان کرد: این عکاسان از نقاط مختلف کشور مانند کیش، کرمانشاه، خراسان رضوی، همدان، خراسان شمالی، سبزوار، سیستان و بلوچستان و شهرکرد مهمان مردم مهمان‌نواز خراسان جنوبی هستند و در این رقابت هنری ارزشمند شرکت کرده‌اند. او از همت و تلاش تاسیسات گردشگری استان برای برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر و گفت: دهکده گردشگری بیرجند، انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مدیران اقامتگاه‌ها و فعالین گردشگری استان برای برگزاری این جشنواره کمک شایانی کرده‌اند.

مشاهده بیشتر

مدیر وب‌سایت

واحد آمار و فناوری اطلاعات - مدیر وب‌سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا