Cultural Heritage

افتتاح نمایشگاه عکس بیابان لوت در باغ و عمارت جهانی اکبریه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افتتاح نمایشگاه عکس بیابان لوت در محل نگارخانه سرو باغ و عمارت اکبریه خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفتمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت، نمایشگاه عکسی از جاذبه‌ها و شگفتی‌‌های بیابان لوت و روستای دهسلم در محل نگارخانه سرو باغ و عمارت اکبریه روز شنبه 24 تیرماه افتتاح شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این نمایشگاه که در دو سالن مجزا راه‌اندازی شد و تابلوهای زیبایی از ریگ یلان، کوه‌های مریخی، گردشگری در بیابان لوت، نخلستان و مردم‌شناسی روستای دهسلم به نمایش گذاشته شد.
شاه‌وردی در بازدید از نمایشگاه ضمن اشاره به جذابیت‌های منحصر به فرد بیابان لوت و جاذبه‌های روستای دهسلم بر لزوم جذب گردشگران در بیابان لوت تأکید کرد.
وحید بهفرنژاد معاون میراث‌فرهنگی استان نیز بیابان لوت را منحصر به فرد دانست و گفت: با توجه به ثبت دو اثر طبیعی کوه‌های مریخی و نخلستان دهسلم در کنار جاذبه‌های طبیعی بیابان لوت باید حفاظت و پاسداری این مواریث گرانبها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
زهرا رضایی ملکوتی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت استان نیز ضمن توضیح تصاویر به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از روز شنبه مورخ 24 تیرماه 1402 تا پایان هفته 29 تیرماه، صبح و عصر برای بازدید عموم دایر می باشد.
در پایان از تکتم بهروش موزه‌دار برتر استان تجلیل به عمل آمد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish