Tourism

ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی به‌صورت وبیناری به کشور ویتنام معرفی شد

ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های گردشگری، دانش بنیان و تجاری به‌صورت وبیناری به کشور ویتنام با معرفی شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، صبح امروز 28 فروردین‌ماه 1403 با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رییس نمایندگی وزارت امور خارجه، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری و جمعی از مدیران دفاتر و اژانس‌های خدمات مسافرتی استان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف به‌صورت وبیناری به کشور ویتنام معرفی شد.
در این وبینار جاذبه‌های گردشگری استان از جمله پیشینه تاریخی استان، ۹ اثر ثبت شده استان در فهرست میراث جهانی (باغ و عمارت جهانی اکبریه، بیابان لوت، مجموعه جهانی قنوات بلده، روستای جهانی خراشاد، ژئو پارک طبس، کاروانسراهای خان، ده‌محمد، چهل پایه و سرایان)، ریگ یلان به‌عنوان گرم‌ترین نقطه جهان، غذاهای محلی، تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری، قابلیت‌های تجاری و دانش‌بنیان استان و … به زبان انگلیسی معرفی شد.
پخش تصاویر و کلیپ‌هایی از ظرفیت‌های گردشگری استان از دیگر بخش‌های این وبینار بود و در پایان این وبینار اطلاعات مدیران دفاتر و آژانس‌های خدمات مسافرتی استان به اشتراک گذاشته شد.
هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان ظرفیت‌های خوبی برای معرفی به گردشگران داخلی و خارجی دارد که با همکاری نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با برگزاری وبینارهای متعدد درصدد معرفی و جذب گردشگر خارجی به استان هستیم.
افسانه ابراهیمی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی نیز گفت: برای جذب گردشگران خارجی در حوزه‌های جغرافیایی زیادی می‌توان کار کرد اما ابتدا شرق آسیا و کشور ویتنام را به دلیل برخی مشابهات انتخاب کردیم از طرفی سفارتخانه مذکور هم پای کار بود.
او گفت: محصولات راهبردی استان از جمله زعفران همچنین فرش دستباف، کویرنشینی و ستاره‌شناسی از مهمترین ذائقه گردشگران ویتنامی است که تاکنون احصا شده و در این وبینار نسبت به معرفی آن اقدام شد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish