Tourism

خراسان جنوبی میزبان گردشگران در پائیز هزار رنگ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در پائیز فصل گردشگری میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز شنبه 14 مهرماه 1403 در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران گفت: فصل پاییز در خراسان جنوبی به دلیل دارا بودن جاذبه‌های فراوان از جمله به بار نشستن زرشک و زعفران وهمچنین بیابان لوت به عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست میراث جهانی میزبان گردشگران است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مهر سال گذشته تاکنون حدود یک میلیون،۳۳۳ هزار و ۴۴۳ گردشگر به خراسان جنوبی سفر کردند گفت: در این مدت 2 میلیون،252 هزار و ۳۲۹ نفر از جادبه‌های گردشگری استان بازدید داشتند.
او افزود: در این مدت ‌بیش از هزار و پانصد نفر گردشگر خارجی از آثار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان دیدن کرده‌اند.
شاه‌وردی همچنین به افتتاح انجمن راهنمایان گردشگری اشاره کرد و افزود: در دوسال گذشته تعداد راهنمای گردشگری دارای مجوز 8 نفر بود که اکنون به ۳۰ نفر رسیده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در آزمون جدید گردشگری که 13 مهر برگزار شد امیدواریم افراد نمره قبولی را دریافت کنند تا تعداد راهنمایان گردشگری افزایش یابد.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
en_USEnglish