Tourism

معاون میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در غرفه خراسان جنوبی اعلام کرد:

معاون میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در غرفه خراسان جنوبی اعلام کرد:امکان برگزاری تورهای گردشگری مشترک در محور شرق کشور وجود دارد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، یوسف بیدخوری در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران تصریح کرد: با توجه به قدرمت تاریخی و ثبت بیشتر آثار جهانی، امسال خراسان جنوبی به شکل متفاوتی در این نمایشگاه حضور دارد و نگاهی متفاوت را برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان به نمایش گذاشته است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت برخی از شهرداری‌ها خراسان جنوبی در این نمایشگاه گفت: با توجه به حضور سالانه 30 میلیون زائر و گردشگر در مشهد مقدس باید زمینه استفاده و بازدید این ظرفیت از جاذبه‌های گردشگری محور شرق از جمله خراسان جنوبی فراهم شود.
بیدخوری افزود: خراسان جنوبی می‌تواند یکی از مناطق تاثیرگذار در حوزه گردشگری باشد و این موضوع در نمایشگاه به خوبی پیگیری می شود،.
او آمادگی برای برگزاری تورهای گردشگری مشارکتی را مطرح و اضافه کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعت‌گردی و کشاورزی ویژه ای دارد برای مثال قاین شهر منحصر به فرد در حوزه تولید زعفران است و می توان آن را به عنوان ظرفیت گردشگری کشاورزی معرفی کرد.
بیدخوری بیان کرد: آب گرم معدنی فردوس نیز ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری سلامت است که باید برنامه‌ها و همایش‌های برای گردشگری سلامت برگزار شود.
او افزود: گردشگری سلامت نباید فقط به درمان در قالب بیمارستان محدو شود و باید ظرفیت‌های آب گرم معدنی فردوس و طبس و… معرفی شود.
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ۱۸ الی ۲۱ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish