Tourism

اجرای ۲ دوره آموزشی برای افزایش کیفی گوهرتراشی در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۲ دوره آموزشی برای افزایش کیفی گوهرتراشی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ بیان کرد: دو دوره آموزشی شامل گوهرتراشی با روش جدید در خوسف، سرایان، فردوس و زیرکوه با حضور اساتید استانی برگزار می‌شود و همچنین اموزش ساخت رکاب و قلم زنی برای صنعتگران این حوزه در دستور کار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، در غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌‌‌دستی در تهران گفت: استقبال خوب در حوزه صنایع‌دستی، گوهرتراشی و تراش سنگ سبب شد تا توسعه آموزش در دستور کار قرار گیرد.

شاه‌وردی با بیان اینکه بحث گوهرسنگ یکی از پتانسیل‌های استان است، گفت: افزایش کیفیت اولویت کار است و پس از ان جذب سرمایه‌گذاران و صنعتگران این حوزه مورد توجه است.

او ادامه داد: ۲ دوره آموزشی شامل گوهرتراشی با روش جدید در خوسف، سرایان، فردوس و زیرکوه با حضور اساتید استانی برگزار می‌شود و بحث ساخت رکاب و قلم زنی نیز برای صنعتگران فعال در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

شاه‌وردی با اشاره به افزایش کیفیت آموزش‌ها گفت: در این خصوص با یک شرکت بومی قرارداد منعقد شده و در این راستا آموزش‌هایی در قالب رشته‌های مزیت‌دار با اولویت افزایش کیفیت در تمامی شهرستان‌ها برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه اول کشور در بحث صنایع‌دستی نسبت تسهیلات پرداخت را داشت. برای امسال منابع اعلام نشده و از محل تبصره ۱۶ نیاز شهرستان‌ها تامین خواهد شد.

توانمندی ها و گنجینه ای از داشته های خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران از ۱۸ بهمن تا ۲۱ بهمن در محل نمایشگاه های دائمی ارائه شده است.

Show More

Public relations

The latest news and updates of the General Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of South Khorasan Province
Back to top button
en_USEnglish